Autoridade responsable da información
Ministerio Facenda Axencia Española de Administración Tributaria (AEAT) Departamento de Xestión Subdirección Xeral de Información e Asistencia
Última actualización: 14-04-2026
Se trata de un número que identifica a empresarios y personas jurídicas no empresarios, necesario para llevar a cabo determinadas operaciones intracomunitarias.
Coincide co número de identificación fiscal asignado para calquera relación de natureza ou con transcendencia tributaria (NIF) co prefixo É.
O NIF-IVE asignarase, con algunhas excepcións, ás seguintes persoas ou entidades:
Os empresarios ou profesionais establecidos ou non no territorio de aplicación do IVE español que realicen entregas de bens ou adquisicións intracomunitarias de bens suxeitas ao Imposto, mesmo se os bens obxecto das estas adquisicións intracomunitarias utilízanse na realización de actividades empresariais ou profesionais no estranxeiro.
Os empresarios ou profesionais establecidos no territorio de aplicación do IVE español que sexan destinatarios dos servizos prestados por empresarios ou profesionais non establecidos, respecto dos cales sexan suxeitos pasivos do IVE (investimento do suxeito pasivo).
Los empresarios o profesionales establecidos en el territorio de aplicación del IVA español que presten servicios, que por aplicación de las reglas de localización se entiendan prestados en otro Estado miembro distinto de España, cuando el sujeto pasivo sea el destinatario de dichos servicios.
As persoas xurídicas que non actúen como empresarios ou profesionais, cando realicen adquisicións intracomunitarias de bens suxeitas ao IVE.
Directamente polo interesado cando solicite a inclusión no Rexistro de operadores intracomunitarios (ROI) cubrindo a declaración censal de alta ou modificación, modelo 036.
La asignación del NIF-IVA supondrá que el operador constará en el censo VIES (Sistema de Intercambio de Información sobre el IVA).
IMPORTANTE: O operador non constará en VIES se non cubriu correctamente o modelo 036 e, en concreto, non marcou a casa 582 solicitando a alta no Rexistro de Operadores Intracomunitarios.
Os empresarios e profesionais, suxeitos pasivos do IVE, deberán levar, con carácter xeral, os seguintes libros rexistros:
Os Libros rexistro do IVE deberán levarse a través da Sede electrónica da AEAT, mediante a subministración electrónica dos rexistros de facturación, por quen teñan un período de presentación de autoliquidacións mensual ou opten por este sistema.
Más información sobre las obligaciones registrales (en español e inglés).
Los empresarios y profesionales están obligados a expedir factura y copia de ésta por las entregas de bienes y prestaciones de servicios que realicen en desarrollo de su actividad y a conservar copia de la misma.
Tamén deben expedir factura nos supostos de pagos anticipados, excepto nas entregas intracomunitarias de bens exentas.
En todo caso, os empresarios e profesionais están obrigados a emitir unha factura nos seguintes supostos:
Máis información sobre as obrigas de facturación (en español e inglés).
El período de liquidación coincide con el trimestre natural.
No entanto, este período de liquidación coincidirá co mes natural cando se trate dos suxeitos pasivos que a seguir se relacionan:
A declaración e pago do imposto deberá efectuarse, a través do modelo 303:
Os suxeitos pasivos deben formular tamén unha declaración anual recapitulativa (modelo 390).
Ambos modelos se presentarán por vía electrónica con un certificado electrónico reconocido (certificado electrónico o DNI-e) y sistema cl@ve.
Los ciudadanos de la UE que cuenten con un identificador español (DNI, NIE, NIF L o NIF M) podrán utilizar su identificación digital nacional (identificación eIDAS). Más información en Agencia Tributaria: Acceso ciudadanos UE (eIDAS)
Ministerio Facenda Axencia Española de Administración Tributaria (AEAT) Departamento de Xestión Subdirección Xeral de Información e Asistencia