Autoridade responsable da información
Ministerio de Inclusión, Seguridad Social y Migraciones Tesorería General de la Seguridad Social
Última actualización: 25-03-2026
Deberás solicitar a túa inscrición ou alta como empresario cando, por primeira vez, vaias contratar traballadores, antes do inicio da correspondente actividade.
Para saber quen ten a consideración de empresario consulta nesta ligazón.
En función de la actividad que vayas a realizar puedes quedar encuadrado en el Régimen General de la Seguridad Social, en el Régimen Especial del Mar o en el Régimen de la Minería del Carbón.
Consiste en inscribirse no Sistema da Seguridade Social de forma que se asigna un número que che identificará como empresario e ao que se asociarán os traballadores que contrates dentro dunha mesma provincia. A ese número denomínaselle Código de Conta de Cotización ou CCC. Máis información na seguinte ligazón.
Se es empresario individual (persoa física) tes que ter un número de Seguridade Social (NUSS) que che identifique nas túas relacións coa Seguridade Social. Se non dispós del deberás solicitar coa túa identificación electrónica a través do servizo Solicitar o Número da Seguridade Social. Se non tes identificación electrónica, podes presentar unha solicitude. Para iso necesitarás o teu documento de identidade, un correo electrónico, un dispositivo electrónico con cámara e achegar o modelo TA.1.
Después podrás darte de alta como empresario a través del Sistema RED o del servicio de la SEDESS de Inscripción y asignación de CCC para empresario individual.
Se es empresario colectivo (sociedades, entidades sen personalidade xurídica, ….), a única opción é a de realizar a alta coa túa identificación electrónica a través do servizo da SEDESS de Empresario Colectivo. Identificación de Empresa. Asignación de CCC inicial.
Se vas contratar a un traballador/a para o teu fogar familiar poderás solicitar a túa alta como empregador cando procedas a dar de alta á persoa traballadora na Seguridade Social a través do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social. Tamén podes facer a través do servizo da SEDESS Inscrición e Asignación de CCC para empresario individual ou ben a través do Sistema R.E.D. Se non tes unha identificación electrónica poderás facer presentando unha solicitude de atención personalizada. Necesitarás o teu documento de identidade, un correo electrónico, un dispositivo electrónico con cámara e achegar o modelo TA.6 a través da seguinte ligazón.
La documentación que se debe aportar en cada uno de los casos puede consultarse en el siguiente enlace.
Finalmente, cuando solicites la inscripción debes hacer constar la entidad con la que vas a asegurar las contingencias derivadas del trabajo y enfermedades profesionales como la prestación económica en caso de incapacidad temporal derivada de contingencias comunes o no laborales. Estos riesgos pueden asegurarse con el Instituto Nacional de la Seguridad Social (INSS), con el Instituto Social de la Marina (ISM) si estás encuadrado en el Régimen Especial del Mar o con distintas entidades colaboradoras con la Seguridad Social. En este enlace puedes ver el listado de dichas entidades colaboradoras.
Comunicar a miña baixa como empresario. Cando se produza a finalización da túa actividade como empresario debes comunicar á TGSS despois de dar de baixa todos os teus traballadores. A baixa como empresario pódese solicitar a través do Sistema REDE.
Comunicar calquera variación dos datos identificativos ou da actividade da empresa a través do Sistema REDE poderás modificar entre outras cousas, o domicilio da actividade. A través dos servizos da SEDESS poderás efectuar o Cambio e comunicación de teléfono e correo electrónico do empresario.
Tramitar as altas, baixas e variacións de datos dos teus traballadores a través do Sistema REDE.
O pago das cotizacións sociais correspondentes. Debes comunicar mensualmente á TGSS os conceptos retributivos que perciben cada un dos teus traballadores. A TGSS, previa solicitude da empresa, liquidará e pasará ao cobro as cotizacións sociais, calculadas en función das bases de cotización dos teus empregados e as variacións comunicadas, da información de que dispón e da proporcionada por outras entidades. Como empresario estás obrigado a ingresar as estas cotizacións sociais que inclúen, tanto a túa achega, como a dos teus traballadores.
Ministerio de Inclusión, Seguridad Social y Migraciones Tesorería General de la Seguridad Social