Autoridade responsable da información
Ministerio de Facenda
Axencia Estatal de Administración Tributaria
Oficina Nacional de Xestión Tributaria
Última actualización: 20-03-2026
O Imposto sobre Sucesións grava os incrementos de patrimonio obtidos por persoas físicas por herdanza, legado e calquera outro título sucesorio, así como a percepción de cantidades polos beneficiarios de seguros sobre a vida, cando o contratante sexa persoa distinta do beneficiario.
Os incrementos de patrimonio indicados no parágrafo anterior obtidos por persoas xurídicas non están suxeitos a este Imposto.
Tamén grava a adquisición de bens e dereitos por doazón ou calquera outro negocio xurídico a título gratuíto e inter vivos.
Nos casos en que unha persoa física non residente en España reciba unha herdanza ou unha doazón, deberá autoliquidar este Imposto na AEAT (Axencia Estatal de Administración Tributaria).
Tamén deberán autoliquidar na AEAT as persoas físicas residentes en España, cando o falecido fose non residente, ou cando se reciba por doazón un ben inmoble situado no estranxeiro.
Dentro da AEAT, a xestión deste imposto está encomendada á Oficina Nacional de Xestión Tributaria.
Deberás presentar un Modelo de Autoliquidación diferente (650, 651 ou 655) dependendo de que se trate dunha sucesión, dunha doazón ou da extinción dun usufruto.
A Oficina Nacional de Xestión Tributaria ten encomendada a xestión do imposto cando non estea cedida a ningunha Comunidade Autónoma, o que se produce nos seguintes casos:
Importante: O rendemento do imposto correspondente ás Cidades Autónomas de Ceuta ou Melilla non foi cedido, pero a súa xestión non corresponde á Oficina Nacional de Xestión Tributaria, se non á respectiva Delegación da Axencia Tributaria.
Están obrigados á súa presentación os herdeiros, legatarios ou beneficiarios dun seguro de vida (persoas físicas) que non teñan a súa residencia habitual en España, ou os residentes que adquiran bens, ou sexan beneficiarios dun seguro de vida, dunha persoa falecida, que non tivese a súa residencia fiscal en España.
Documentación obrigatoria:
Para iso poden utilizar o modelo de representación nos procedementos iniciados a instancia dos contribuíntes que se atopa na Sede electrónica da Axencia Tributaria e que deberá ser achegado xunto con a Autoliquidación (Non fotocopia).
Na representación debe constar exprésaa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Outra documentación a achegar, no seu caso:
Advertencia:
Se os documentos están expedidos por funcionarios ou autoridades estranxeiras, teñen que vir con Apostílaa dA Haia e tradución xurada.
Cando se dispoña dun certificado sucesorio europeo (Regulamento UE nº 650/2012), acreditativo da condición de herdeiro ou legatario, poderá achegarse copia auténtica deste en lugar do certificado de defunción e do testamento ou declaración de herdeiro. Se o certificado está redactado en idioma distinto ao castelán, deberá acompañarse de tradución.
Nas adquisicións por causa de morte, incluídas as dos beneficiarios de contratos de seguro de vida, o prazo de presentación da declaración é de 6 meses contados desde o día do falecemento.
Pódese solicitar unha prórroga por un prazo igual ao sinalado para a súa presentación, dentro dos cinco primeiros meses do prazo de presentación.
Para iso, existen as seguintes opcións:
SUCESIÓN Feito impoñible art. 3. a) e c) Lei 29/1987 do Imposto sobre Sucesións e Doazóns -
(Adquisición de bens e dereitos por herdanza, legado ou calquera outro título sucesorio).
| CAUSANTE | CAUSAHABIENTE (SUXEITO PASIVO) | COMPETENCIA | NORMATIVA |
|---|---|---|---|
|
RESIDENTE |
RESIDENTE |
CC. AA. de residencia dos causante |
CC. AA. de residencia do causante |
|
RESIDENTE |
NON RESIDENTE |
ESTATAL |
Opción: |
|
NON RESIDENTE |
RESIDENTE |
ESTATAL |
Opción: |
|
NON RESIDENTE |
NON RESIDENTE |
ESTATAL |
Opción: |
CAUSANTE
RESIDENTE
CAUSAHABIENTE (SUXEITO PASIVO)
RESIDENTE
COMPETENCIA
CC. AA. de residencia dos causante
NORMATIVA
CC. AA. de residencia do causante
CAUSANTE
RESIDENTE
CAUSAHABIENTE (SUXEITO PASIVO)
NON RESIDENTE
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC. AA. de residencia causante
CAUSANTE
NON RESIDENTE
CAUSAHABIENTE (SUXEITO PASIVO)
RESIDENTE
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC. AA. co maior valor dos bens situados en España, e se non hai bens en España, CC. AA. na que é residente
CAUSANTE
NON RESIDENTE
CAUSAHABIENTE (SUXEITO PASIVO)
NON RESIDENTE
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC. AA. co maior valor dos bens situados en España
Se é residente en territorio español, a residencia nuns CC. AA determínase polo disposto no art. 28 da Lei 22/2009 (financiamento CC.AA.)
Hecho imponible art. 3. c) Ley 29/1987 del Impuesto sobre sucesiones y Donaciones
(Percepción de cantidades polos beneficiarios de seguros sobre a vida).
No caso de cantidades percibidas polos beneficiarios de seguros sobre a vida que non se acumulen á adquisición doutros bens ou dereitos “mortis causa”, a competencia corresponde ao Estado e a normativa aplicable é Estatal.
As persoas físicas que non teñan a súa residencia en territorio español polos bens e dereitos que estivesen situados, houbesen de cumprirse ou puidesen exercitarse en territorio español que adquiran por doazón ou calquera outro negocio xurídico a título gratuíto e inter vivos.
Tamén o son as persoas físicas residentes que adquiren bens inmobles situados no estranxeiro por doazón ou calquera outro negocio xurídico a título gratuíto e inter vivos.
Documentación obrigatoria:
Para iso, poden utilizar o modelo de representación nos procedementos iniciados a instancia dos contribuíntes que se atopa na sede electrónica da Axencia Tributaria e que deberá ser achegado xunto con a Autoliquidación (Non fotocopia).
Na representación debe constar exprésaa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Outra documentación a achegar, no seu caso:
Advertencia
Se os documentos están expedidos por funcionarios ou autoridades estranxeiras, teñen que vir con Apostílaa dA Haia e tradución xurada.
Trinta días hábiles a contar desde o día seguinte á celebración do acto ou contrato.
DOAZÓN Feito impoñible art. 3. b) Lei 29/1987 do Imposto sobre Sucesións e Doazóns
(Adquisición de bens e dereitos por doazón ou calquera negocio xurídico a título gratuíto “intervivos”)
| DONATARIO (Suxeito Pasivo) | TIPO DE BEN | COMPETENCIA | NORMATIVA |
|---|---|---|---|
|
RESIDENTE |
INMOBLE EN ESPAÑA |
CC. AA. onde radique os inmoble |
CC. AA. de situación do inmoble |
|
RESIDENTE |
DEMAIS BENS Ou DEREITOS |
CC.AA. de residencia |
CC.AA. de residencia |
|
RESIDENTE |
INMOBLE NON RADICADO EN ESPAÑA |
ESTATAL |
Opción: |
|
NON RESIDENTE |
BEN INMOBLE RADICADO EN ESPAÑA |
ESTATAL |
Opción: |
|
NON RESIDENTE |
DEMAIS BENS E DEREITOS EN ESPAÑA |
ESTATAL |
Opción: |
DONATARIO (Suxeito Pasivo)
RESIDENTE
TIPO DE BEN
INMOBLE EN ESPAÑA
COMPETENCIA
CC. AA. onde radique os inmoble
NORMATIVA
CC. AA. de situación do inmoble
DONATARIO (Suxeito Pasivo)
RESIDENTE
TIPO DE BEN
DEMAIS BENS Ou DEREITOS
COMPETENCIA
CC.AA. de residencia
NORMATIVA
CC.AA. de residencia
DONATARIO (Suxeito Pasivo)
RESIDENTE
TIPO DE BEN
INMOBLE NON RADICADO EN ESPAÑA
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC. AA.de residencia
DONATARIO (Suxeito Pasivo)
NON RESIDENTE
TIPO DE BEN
BEN INMOBLE RADICADO EN ESPAÑA
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC. AA. de situación da inmoble
DONATARIO (Suxeito Pasivo)
NON RESIDENTE
TIPO DE BEN
DEMAIS BENS E DEREITOS EN ESPAÑA
COMPETENCIA
ESTATAL
NORMATIVA
Opción:
ESTATAL
CC.AA. en donde hayan estado situados los bienes y derechos un mayor número de días en el período de los 5 años anteriores.
Residencia en territorio español: segundo o establecido nas normas de IRPF.
Se é residente en territorio español, residencia en CC.AA. determínase polo disposto no art. 28 da Lei 22/2009 (financiamento CC.AA.).
Os nós propietarios que consolidasen o dominio como consecuencia da extinción do usufruto.
Para ello, pueden utilizar el modelo de representación en los procedimientos iniciados a instancia de los contribuyentes que se encuentra en la sede electrónica de la Agencia Tributaria , y que deberá ser aportado junto con la Autoliquidación (No fotocopia).
Na representación debe constar exprésaa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Advertencia
Se os documentos están expedidos por funcionarios ou autoridades estranxeiras, teñen que vir con Apostílaa dA Haia e tradución xurada.
Si la extinción del usufructo se produce por el fallecimiento del usufructuario, el plazo de presentación de la autoliquidación es de seis meses, contados desde el día del fallecimiento.
Nos demais casos o prazo é de trinta días hábiles, a contar desde o seguinte a aquel en que se produza a extinción do usufruto.
El Impuesto sobre Sucesiones y Donaciones se exigirá en todo el territorio español.
A Comunidade Foral de Navarra e a Comunidade Autónoma do País Vasco (Deputacións forais) aprobaron a súa propia normativa: Concerto Económico co País Vasco e Convenio Económico con Navarra.
Polo que respecta ao resto das Comunidades Autónomas de réxime común, o Imposto sobre Sucesións e Doazóns é un imposto estatal, cuxo rendemento se cedeu ás mesmas, facéndose cargo por delegación do Estado da xestión e liquidación, recadación, inspección e revisión en vía administrativa. Tamén poden asumir competencias normativas.
A competencia para a xestión e liquidación do Imposto sobre Sucesións e Doazóns corresponderá á Delegación da AEAT en Ceuta ou Melilla, nos seguintes casos:
Seleccione a comunidade autónoma correspondente á súa provincia
Algúns Concellos teñen establecido un Imposto ao que recibe unha herdanza ou doazón polo aumento de valor dos de bens inmobles urbanos (edificios e terreos edificables).
Accede ao mapa de Entidades Locais para seleccionar o municipio do teu interese.
Ministerio de Facenda
Axencia Estatal de Administración Tributaria
Oficina Nacional de Xestión Tributaria