Autoridade responsable da información
Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións Tesouraría Xeral da Seguridade Social
Última actualización: 16-06-2025
É obrigatorio cotizar á Seguridade Social desde o inicio da relación laboral do traballador e mantense ata que esta conclúe, sempre que o cesamento comuníquese á Tesouraría Xeral da Seguridade Social dentro do prazo establecido: 3 días desde que finaliza a actividade laboral.
O cálculo das cotizacións sociais efectúase por períodos mensuais (período de liquidación), con independencia de que o prazo para ingresalas sexa durante o mes natural seguinte (período de recadación).
O empresario deberá solicitar a liquidación de cotas e comunicar á TGSS as bases de cotización dos seus traballadores calculadas en función das súas retribucións. Así mesmo deberá informar todas as súas variacións. A TGSS, en función destes datos, da información de que dispón e dos proporcionados por outras Administracións Públicas, efectúa a liquidación das cotas, que inclúen a achega empresarial e a dos seus empregados.
Se o empresario non comunica os datos necesarios para efectuar a liquidación podería incorrer nunha infracción administrativa na orde social.
A cota á Seguridade Social calcúlase aplicando uns tipos porcentuais, anualmente establecidos, sobre unha base de cotización. Esta base de cotización determínase en función da retribución que mensualmente se aboa ao traballador e debe estar comprendida entre un importe mínimo e máximo, en función da súa categoría profesional.
Para obter máis información sobre as bases mínimas e máximas e os tipos de cotización vixentes nos distintos réximes de traballadores por conta allea, pica nestas ligazóns:
Hai distintos tipos de reducións e bonificacións nas cotas á Seguridade Social. Nesta ligazón podes obter máis información sobre os beneficios existentes. Para iso a empresa debe estar á corrente de pago nas súas obrigas tributarias e coa Seguridade Social.
As cotizacións á Seguridade Social son o resultado de sumar a achega que debe facer o empresario e a achega que corre a cargo do traballador. Por tanto, ambos están obrigados a cotizar. No entanto, o responsable do seu ingreso na Seguridade Social é o propio empregador ou empresario.
Para iso, no momento de aboar a retribución mensual aos traballadores, debes practicar o desconto correspondente á súa achega á Seguridade Social. Esta cantidade terás que retela para o seu ingreso no mes seguinte xunto á achega empresarial, unha vez que a TGSS practicase a liquidación de cotas correspondente.
Na Seguridade Social española as cotizacións sociais fan fronte aos seguintes riscos:
Debes ingresar as cotizacións de cada mes, ao longo do mes natural seguinte. Unha vez que a TGSS practicou a liquidación correspondente facilitarache un recibo de ingreso. Tes que aboar o seu importe nunha Entidade Financeira colaboradora coa TGSS. Podes elixir entre dous métodos de pago: o cargo na túa conta bancaria ou o pago electrónico.
Se non ingresas as cotas dentro do mesmo mes en que a TGSS practicou a liquidación, incorrerás nas correspondentes recargas.
Se solicitaches a liquidación e comunicaches os datos necesarios:
Ou se non solicitaches a liquidación, a TGSS emitirá un documento de débeda e aplicará os seguintes:
De non ingresar o importe de débeda, a TGSS emitirá un documento denominado providencia de constrinximento que será notificado electronicamente. Este documento incluirá as recargas correspondentes e no seu caso tamén poderá incluír xuros de mora.
Ademais, deixarás de estar á corrente no cumprimento das túas obrigas coa Seguridade Social. Para evitar esta situación, cando non se produce voluntariamente, existe a figura do aval xenérico, que é aquel que se presenta como garantía para responder o pago de todas e cada unha das débedas presentes e futuras do suxeito responsable coa Tesouraría Xeral da Seguridade Social, ata o límite da cantidade avalada.
Unha vez emitida a providencia de constrinximento, se non efectúas o ingreso correspondente, iniciarase o procedemento de recadación en vía executiva.
Podes optar por domiciliar o pago das cotizacións sociais na túa conta bancaria aberta nalgunha das entidades financeiras autorizadas ou o pago electrónico.
Emitido el correspondiente documento de deuda se notificará electrónicamente con los recargos e intereses.
Poderás ingresar o seu importe mediante:
En calquera momento poderás consultar a túa débeda ou liquidacións pendentes de pago coa Seguridade Social, e obter un recibo co número de conta da entidade financeira onde realizar o ingreso a través do servizo da SEDESS: Consulta de débedas e obtención de documento de pago.
Terás que cotizar desde que inicies a túa actividade ata que comuniques o cesamento, sempre que informes no prazo de 3 días, debendo ingresar mensualmente as túas cotizacións sociais.
Como traballador autónomo ti es o único responsable do ingreso das túas cotizacións sociais.
O importe que debes ingresar á Seguridade Social é o resultado de aplicar un tipo de cotización porcentual, anualmente establecido, sobre unha base de cotización, que tes que elixir anualmente, e que debe estar comprendida entre un importe mínimo e máximo. Podes cambiar a túa base de cotización en función da túa situación ou interese, incrementándose ou diminuíndose desta forma o importe a ingresar. Podes obter máis información sobre as bases mínimas e máximas e os tipos de cotización vixentes nos distintos réximes de traballadores por conta propia:
Hai distintos tipos de reducións e bonificacións nas cotas á Seguridade Social. Nesta ligazón podes obter máis información sobre os beneficios existentes. Para iso terás que estar á corrente de pago nas túas obrigas tributarias e coa Seguridade Social.
Na Seguridade Social española as cotizacións sociais fan fronte aos seguintes riscos:
Debes ingresar as túas cotizacións sociais antes de finalizar o mes ao que están referidas.
Se non ingresaches as túas cotizacións dentro do mes ao que corresponden, aplicaranse as seguintes recargas:
De non ingresar o importe de débeda, a TGSS emitirá un documento denominado providencia de constrinximento que che será notificado electronicamente. Este documento incluirá as recargas correspondentes e no seu caso tamén poderá incluír xuros de mora.
Con esta providencia iníciase o procedemento de recadación executiva.
O único medio de pago é o de domiciliación en conta bancaria.
Unha vez que se emitiu providencia de constrinximento, esta notificarase electronicamente.
Deberás ingresar o importe por calquera das seguintes vías:
En calquera momento poderás consultar a túa débeda ou liquidacións pendentes de pago coa Seguridade Social, e obter un recibo co número de conta da entidade financeira onde realizar o ingreso a través do servizo da SEDESS Consulta de débedas e obtención de documento de pago.
Tanto se es empresario, como traballador autónomo ou, en xeral, responsable do ingreso de débedas de seguridade social e tes dificultades de tesouraría, sempre que cumpras unha serie de requisitos, podes solicitar un adiamento para o pago das túas débedas ou da cota corrente, sempre que esta última sexa solicitada dentro do prazo regulamentario de ingreso. O adiamento está sometido ao tipo de xuro de demora que se atope vixente en cada momento durante o período do adiamento. Obtén máis información nesta ligazón.
Non son obxecto de adiamento aquelas cotas da Seguridade Social que son consideradas inaprazables, que son as cotas correspondentes a accidentes de traballo e enfermidades profesionais e as cotas sociais correspondentes ás achegas dos traballadores por conta allea. Se desexas obter máis información sobre as cotas que son aprazables e non aprazables, podes picar aquí.
Para solicitar podes utilizar o servizo electrónico da SEDESS Adiamento no pago de débedas á Seguridade Social. Debes dispor de identificación electrónica. Se non estás obrigado a relacionarche electronicamente coa Seguridade Social e queres solicitar un adiamento de pago, podes presentar unha solicitude de atención personalizada a través do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social, achegando copia do teu documento de identidade, necesitarás un correo electrónico e un dispositivo electrónico con cámara.
A recadación executiva iníciase automaticamente coa emisión da providencia de constrinximento unha vez finalizado o período voluntario de pago sen que se satisfixo a débeda e con independencia do recurso contencioso - administrativo que os interesados poidan formular.
El inicio del procedimiento de recaudación ejecutiva determina la aplicación inmediata de un recargo que puede ser de un 20 o de un 35 por ciento y el devengo de intereses.Aquí puedes obtener más información.
Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións Tesouraría Xeral da Seguridade Social