Autoridade responsable da información
Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións Tesouraría Xeral da Seguridade Social
Última actualización: 7-04-2026
Teñen que darse tres requisitos:
Ter a idade mínima legalmente establecida (16 anos).
Prestar os teus servizos voluntariamente e de forma retribuída.
Facer dentro do ámbito da organización e dirección doutra persoa, física ou xurídica, denominada empregador ou empresario.
En primeiro lugar, o empregado debe dispor do Número de Seguridade Social (NUSS) que lle identifica nas súas relacións coa Seguridade Social española. Este número pasa a denominarse Número de Afiliación, no momento que inicie a súa primeira actividade retribuída.
Se o traballador non dispón del, a empresa debe solicitalo a través do Sistema REDE. Tamén o pode solicitar o propio empregado a través do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social, no servizo Solicitar o número de Seguridade Social. Se non dispón de identificación electrónica, pode presentar unha solicitude. Para iso necesitará o seu documento de identidade, un correo electrónico, un dispositivo electrónico con cámara e achegar o modelo TA.1.
A seguir, debes tramitar a alta do traballador a través do Sistema REDE no réxime da Seguridade Social correspondente, Xeral, Minaría do carbón ou de Traballadores do Mar.
O empregador ou empresario ten que solicitar a alta de forma previa ao comezo da relación laboral, cunha antelación máxima de ata 60 días.
Comunicar as baixas e variacións de datos dos traballadores que contratases.
As baixas débense comunicar cando se produce o cesamento da actividade laboral. Tamén se debe informar sobre calquera variación que se produza nos datos declarados ao tramitar a alta ou con posterioridade, xa sexan datos identificativos ou da propia actividade laboral. En ambos os casos débense comunicar dentro dos 3 días naturais seguintes á data en que se produzan. Débense realizar a través do Sistema REDE.
No caso de que desexes contratar a algunha persoa para traballar ao coidado do teu fogar poderás comunicar as altas, baixas e variacións de datos a través dos Servizos do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social, coa túa identificación electrónica ou a través de SMS se comunicaches o teu teléfono á Seguridade Social. En caso contrario, tanto no Portal como na App, podes presentar unha solicitude. Para iso necesitarás o teu documento de identidade, un correo electrónico, un dispositivo electrónico con cámara e achegar o modelo TA 2/S-0138. O teu amig@ ISSA pódeche guiar e axudar en todos estes trámites. Tamén podes efectuar estas solicitudes a través dunha autorizado REDE.
Tes que solicitar a alta de forma previa ao comezo da relación laboral, cunha antelación máxima de ata 60 días.
Debes comunicar as baixas e variacións dentro dos 3 días naturais seguintes á data en que se produzan.
Terás a consideración de traballador autónomo ou traballador por conta propia, cando realices unha actividade económica de forma habitual, sen suxeición a un contrato de traballo e asumindo o risco das operacións.
Segundo a actividade que realices quedarás encadrado no Réxime Especial de Traballadores Autónomos, que inclúe aos traballadores por conta propia Agrarios, ou no Réxime Especial de Traballadores do Mar.
Podes ver na seguinte ligazón quen quedan obrigatoriamente incluídos dentro do Réxime Especial de Traballadores Autónomos. Tamén podes consultar aquí se es traballador do mar.
En primeiro lugar, debes dispor do Número de Seguridade Social (NUSS) que che identifica nas túas relacións coa Seguridade Social española. Este número pasa a denominarse Número de Afiliación (NAF), no momento que inicies a túa primeira actividade retribuída.
Se non dispós del debes solicitar coa túa identificación electrónica a través do a través do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social , no servizo Solicitar o Número da Seguridade Social. Se careces de identificación electrónica tamén podes pedir a túa NUSS presentando unha solicitude de atención personalizada. Necesitarás un documento de identidade, un correo electrónico e un dispositivo electrónico con cámara.
A seguir debes tramitar a túa alta como traballador por conta propia no Réxime Especial de Traballadores Autónomos ou no Réxime Especial de Traballadores do Mar.
Debes ter en conta que os traballadores autónomos están obrigados a relacionarse electronicamente coa Seguridade Social española. Para iso dispós de dúas vías, utilizar os servizos electrónicos da SEDESS ou realizar os teus trámites a través dunha autorizado REDE.
Por tanto, unha vez que teñas asignado un número de Seguridade Social, podes tramitar a túa alta como traballador por conta propia a través do Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social ou da App IMPORTASS Seguridade Social no servizo Alta en traballo autónomo ou utilizando os servizos dunha autorizado REDE. Se es traballador do mar debes usar o servizo Alta Traballadores Réxime Especial do Mar por conta propia.
Tes que solicitar a alta de forma previa ao comezo da actividade económica, cunha antelación máxima de ata 60 días.
Comunicar a túa baixa cando cesas na actividade económica, así como comunicar calquera variación que se produza nos datos declarados ao tramitar a alta ou con posterioridade, xa sexan datos identificativos ou da propia actividade. En ambos os casos débense comunicar dentro dos 3 días naturais seguintes á data en que se produzan. Estas comunicacións podes facelas utilizando os servizos de Baixa en traballo autónomo e Modificación de datos de traballo autónomo a través do Portal ou da App Importass Seguridade Social. Así mesmo, poderás utilizar os servizos dunha autorizado REDE. Se es traballador do mar deberás utilizar o servizo Baixa Traballadores Réxime Especial do Mar por Conta Propia.
Cando solicites a alta debes facer constar a entidade colaboradora coa que vas asegurar os riscos profesionais (accidentes de traballo e enfermidades profesionais) así como, no seu caso, a prestación económica de incapacidade temporal derivada de continxencias comúns ou non laborais. Accede aquí á listaxe de entidades colaboradoras.
Ingresar as túas cotizacións sociais. As cotizacións sociais para os autónomos consisten nunha contía fixa, determinada en función das bases de cotización que elixas en cada momento, en función dos rendementos esperados, sobre a que se aplican uns tipos porcentuais establecidos anualmente. Esta operación determinará a contía das cotizacións, así como a das túas futuras prestacións. Consulta aqui que base de cotización podes elixir.
O teu amig@ virtual ISSA pódeche axudar en todos os trámites relacionados co Réxime Especial de Traballadores Autónomos.
Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións Tesouraría Xeral da Seguridade Social