Autoridade responsable da información
Ministerio de Facenda
Axencia Estatal de Administración Tributaria
Departamento de Xestión Tributaria
Subdirección Xeral de Información e Asistencia
Última actualización: 20-03-2026
Se resulta aplicable un Convenio para evitar a dobre imposición internacional subscrito entre España e outro Estado hai que acudir ás disposicións do Convenio para coñecer a potestade tributaria que corresponde a cada Estado e, no seu caso, as medidas aplicables para paliar a dobre imposición.
Os convenios enumeran uns tipos de rendas e dispoñen, respecto de cada unha delas, as potestades tributarias que corresponden a cada Estado asinante:
Si una persona física o entidad es residente fiscal en España será contribuyente:
Polo Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF), se é persoa física
Ou do Imposto sobre Sociedades, se é persoa xurídica ou entidade
E deberá tributar en España pola súa renda mundial, é dicir, deberá declarar en España as rendas que obteña en calquera parte do mundo,
Sen prexuízo do que se dispoña no Convenio para evitar a dobre imposición internacional subscrito entre España e o país de orixe da renda.
Se a renda estranxeira procede dun país co que España subscribiu un Convenio para evitar a dobre imposición internacional, hai que acudir ás disposicións do Convenio para coñecer a potestade tributaria sobre a mesma e, no seu caso, as medidas aplicables para paliar a dobre imposición.
As persoas físicas e as entidades non residentes terán a consideración de contribuíntes do Imposto da Renda de non Residentes (IRNR) na medida que obteñan rendas en territorio español, tal como defínese no este imposto.
No caso de que o contribuínte sexa residente nun país co que España teña subscrito convenio para evitar a dobre imposición, haberá que estar ao que se dispoña nel, xa que, nalgúns casos, a tributación é inferior, e, noutros, as rendas, se concorren determinadas circunstancias, non poden someterse a imposición en España.
Se por aplicación dun Convenio, as rendas:
A actividade da Administración Tributaria é unha actividade regulada. A normativa tributaria establece que os actos de liquidación dos tributos ditados pola Administración Tributaria poden ser recorridos polos interesados en caso de desconformidade, conforme os artigos 222 e seguintes da Lei Xeral Tributaria, así como ao Regulamento de desenvolvemento da esta Lei en materia de revisión en vía administrativa. Nos documentos de notificación dos actos das liquidacións tributarias indícase sempre a forma e prazo para recorrelos.
Se se desexa recorrer, débese optar, no prazo máximo dun mes, contado desde o día seguinte ao que se practique a notificación, entre presentar:
Un recurso de reposición, mediante escrito dirixido ao órgano que dita o acto, incluíndo as alegacións que se formulen e achegando os documentos que sirvan de base ás súas pretensións, ou
Unha reclamación económico-administrativa ante o Tribunal Económico-Administrativo correspondente, órgano que non depende da Axencia Tributaria. En caso de optar por presentar reclamación económico-administrativa, o escrito de interposición dirixirase ao órgano que dita o acto, o cal o remitirá ao Tribunal competente.
Tanto o recurso de reposición como a reclamación económico-administrativa poderán ser presentados a través da sede electrónica da Axencia Tributaria, utilizando os sistemas de firma electrónica admitidos.
Ministerio de Facenda
Axencia Estatal de Administración Tributaria
Departamento de Xestión Tributaria
Subdirección Xeral de Información e Asistencia