A venda de inmobles novos polo promotor (primeiras entregas) tributa polo Imposto sobre o Valor Engadido (IVE).
A venda de inmobles usados por parte de empresarios (segundas e ulteriores entregas de edificacións) tributa polo Imposto de Transmisións Patrimoniais (Concepto Transmisións Onerosas) (ITP). No caso de que o comprador sexa outro empresario, tributa por IVE cando se cumpran determinados requisitos.
A venda de inmobles por particulares tributa polo Imposto de Transmisións Patrimoniais (Concepto Transmisións Onerosas) (ITP).
A compra dunha vivenda nova supón para o comprador a obriga de soportar o Imposto sobre o Valor Engadido. O IVE que soporta o comprador é o resultado de multiplicar o prezo da mesma polo tipo impositivo vixente no momento da compra. O pago realízase ao vendedor quen, á súa vez, ingresará o imposto na Facenda Pública.
Enténdese por "primeira entrega" de vivendas aquelas que se adquiren ao promotor cando a construción ou rehabilitación estea terminada, salvo que previamente as vivendas utilizáronse de forma continuada por un prazo igual ou superior a dous anos por persoas distintas dos adquirentes.
O ITPAJD é un imposto cedido ás Comunidades Autónomas segundo o disposto na Lei 22/2009, do 18 de decembro, pola que se regula o sistema de financiamento das Comunidades Autónomas (CCAA) de réxime común e Cidades con Estatuto de autonomía e modifícanse determinadas normas tributarias, en cuxo artigo 33 establécese que a xestión do imposto corresponde á comunidade autónoma na que se atopan os inmobles. Os tipos impositivos son distintos para cada comunidade autónoma.
As Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla non asumiron a competencia do imposto no marco de cesión, polo que a competencia corresponde ao Estado, sendo asumida respectivamente polas Delegacións de Ceuta e Melilla.
A autoliquidación do Imposto realízase no Modelo 600.