Autoritat responsable de la informació
Ministerio de Hacienda Agencia Estatal de Administración Tributaria Departamento de Aduanas e Impuestos Especiales Subdirección de Gestión e Intervención de Impuestos Especiales
Última actualització: 23-03-2026
Aquest impost grava, en fase única, el subministrament d'electricitat per a consum i el consum pel productor de l'electricitat per ell generada.
El consum pels generadors o conjunt de generadors de potència total no superior a 100 quilowatts (kW).
En las condiciones previstas reglamentariamente, está exenta del Impuesto Especial sobre la Electricidad la electricidad cuando sea:
La base imposable serà la mateixa base que l'Impost sobre el Valor Afegit. En els períodes sense consum real no s'exigeix l'impost.
Reduccions del 85% en funció dels usos, en certs casos.
Reducció del 100%, sobre l'energia directament subministrada a embarcacions atracades en el port, que no siguin privades d'esbarjo.
El tipus de gravamen és el 5,11269632% com a regla general. Excepcionalment el tipus és del 0,5% si el subministrament o consum s'esdevingui entre el 16 de setembre de 2021 i el 31 de desembre de 2023, del 2,5% si el subministrament o consum s'esdevingui entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de març de 2024 i del 3,8% si el subministrament o consum s'esdevingui entre l'1 d'abril de 2024 i el 30 de juny de 2024.
Model autoliquidació 560, amb període de liquidació trimestral, encara que pot ser mensual o anual.
En el registre territorial del lloc on s'exerceixi l'activitat, o del domicili fiscal. Estan obligats, els contribuents i beneficiaris d'exempcions i reduccions, els qui hauran d'aportar al seu subministrador la targeta codi identificació d'electricitat (CIE) per a acreditar aquest benefici. Els beneficiaris de la reducció del 100% no tenen obligació d'inscripció.
Ministerio de Hacienda Agencia Estatal de Administración Tributaria Departamento de Aduanas e Impuestos Especiales Subdirección de Gestión e Intervención de Impuestos Especiales