Organització de l'Administracion General de l'Estat

Última actualització: 25/01/2022

Contenido de esta página

Com s'organitza l'Administració General de l'Estat

La Administració General de l'Estat comprèn:

a) La Organització Central, que integra els Ministeris.

b) La  OrganitzacióTerritorial.

c) L'Administració General de l'Estat en el exterior.

Volver arriba

Organització Central de l'AGE

  • Ministerios

    La Administració General de l'Estat s'organitza en Presidència del Govern i en Ministerios, als quals corresponen un o diversos sectors funcionalment homogenis d'activitat administrativa.

    También poden existir òrgans superiors o directius o Organismos públics no integrats o dependents, respectivament, en l'estructura general del Ministeri que, amb caràcter excepcional, es adscriguen directament al Ministro.

    La determinació del nombre, la denominació i l'àmbit de competència respectiu dels Ministeris i les Secretaries d'Estat s'establixen mitjançant Reial decret del President del Govern, que es publica en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

    En l'actualitat hi ha 22 ministeris: pots accedir als seus directoris, estructures i organigrames.  (Abre en nueva ventana)

  • Secretarías de Estado i Secretarías Generales

    En els Ministerios poden existir Secretarías d'Estat, i Secretarías Generals, per a la gestió d'un sector d'activitat administrativa. D'elles dependran jeràrquicament els òrgans directius que se'ls adscriguen.

  • Subsecretarías i Secretaria General Tècnica

    Els Ministeris explicaran, en tot cas, amb una Subsecretaría, i depenent d'ella una Secretaría General Tècnica, per a la gestió dels servicis comuns.

  • Direcciones Generales i Subdirecciones Generales

    Las Direcciones Generales són els òrgans de gestió d'una o diverses àrees funcionalment homogènies.

    Las Direcciones Generales s'organitzen en Subdirecciones Generales per a la distribució de les competències encomanades a aquelles, la realització de les activitats que els són pròpies i l'assignació d'objectius i responsabilitats. A més, podran adscriure's directament Subdirecciones Generales a altres òrgans directius de major nivell o a òrgans superiors del Ministeri.

Volver arriba

Organització Territorial de l'AGE

En l'organització territorial de l'Administració General de l'Estat són òrgans directius tant els Delegats del Govern en les Comunitats Autònomes, que tindran rang de Sotssecretari, com els Subdelegats del Govern en les províncies, els quals tindran nivell de Subdirector general.

  • Delegacions del Govern

    Existe una Delegación del Govern en cadascuna de les Comunitats Autònomes.

    Ejercen la direcció i la supervisió de tots els servicis de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes públics situats en el seu territori (servicis integrats i no integrats).

    Representan a el Govern en el territori de la Comunitat Autònoma.

    Les Delegacions del Govern tindranla seua  seu en la localitat on radique el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma, llevat que el Consell de Ministres acorde situar-la en una altra diferent i sense perjuí del que dispose expressament l'Estatut d'Autonomia.

    Mapa(Abre en nueva ventana)

  • Subdelegacions del Govern i Direcciones Insulares

    Existix un Subdelegat del Govern en cadascuna de les províncies de les Comunitats Autònomes pluriprovinciales.

    En las Comunidades Autónomas uniprovincials, poden crear-se Subdelegacions del Govern quan circumstàncies com la població del territori, el volum de gestió o les seues singularitats geogràfiques, socials o econòmiques així ho justifiquen.

    En les illes de Menorca, Eivissa-Formentera, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, El Hierro i La Gomera, existix un Director insular de l'Administració General de l'Estat.

    Els Directors insulars dependran jeràrquicament del Delegat del Govern en la Comunitat Autònoma o del Subdelegat del Govern en la província quan este càrrec existisca.

    Mapa(Abre en nueva ventana)

Volver arriba

Administració General de l'Estat en l'exterior

En la Administración General de l'Estat en l'exterior són òrgans directius els ambaixadors i representants permanents davant Organitzacions internacionals.

El Servici Exterior de l'Estat es regix en tot el concernent a la seua composició, organització, funcions, integració i personal pel que es disposa en la Llei 2/2014, de 25 de març, de l'Acció i del Servici Exterior de l'Estat i en la seua normativa de desenvolupament i, supletòriament, pel que es disposa en la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídico del Sector Públic.

Volver arriba

Referencias Normativas

Volver arriba