Relacionar-te electrònicament amb l'Administració
Contenido de esta página
Portales de Internet i Sedes Electrónicas
Por lo general, podem distingir entre dos tipus de llocs web a través dels quins et pots relacionar electrònicament amb l'Administracions Públiques. Cuáles són les diferències?:
-
Portal de internet. Es el punto de acceso electrónico a través del cual puedes acceder, a través de internet, a la información que publica una Administración Pública u organismo público.
También et permet l'accés a la seu electrònica corresponent. -
Sede electrònica. Es la direcció d'internet a través de la qual pots realitzar els tràmits corresponents a una administració o organisme públic. Les seus electròniques són l'equivalent a les seus físiques on la ciutadania es dirigix per a fer un tràmit.
Tinc obligació de relacionar-me electrònicament amb l'Administració?
Tienes dret a relacionar-te electrònicament amb les Administracions Públiques, i a poder triar en tot moment si et comuniques amb les Administracions Públiques per a l'exercici dels teus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no.
Pero hi ha determinades persones o certs casos en els quals tens l'obligació de relacionar-te electrònicament.
Dichos suposats queden establits en el article 14 de la Llei 39/2015 (per exemple, les persones jurídiques).
A més, l'Administració pública pot establir reglamentàriament l'obligació per a certes persones físiques en determinats procediments. Per exemple, les persones que opositen a Cuerpos de la Administración General de l'Estat són persones obligades, segons la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021 .
Tinc dret a l'assistència en l'ús dels mitjans electrònics?
Hay persones que no estan habituades a l'ús de les tecnologies i que poden tindre dificultats a l'hora de realitzar algun tràmit per via electrònica amb l'Administració pública.
Por ejemplo, les persones majors, les que no disposen dels recursos tecnològics adequats, o les persones amb alguna discapacitat.
Se te prestará asistencia especialmente en lo referente a la identificación y firma electrónica, la presentación de solicitudes a través del registro electrónico y la obtención de copias auténticas.
Existen dos tipus d'assistència en l'ús de mitjans electrònics:
- General.Consistix a orientar i ajudar a les persones en l'ús dels mitjans electrònics. Es realitza a través dels diferents canals d'assistència, segons s'establix en l'article 4 del RD 203/2021.
Todas les persones tenen dret a este tipus d'assistència general. - Específica. En este cas, un funcionari realitza l'actuació administrativa en el teu nom. Açò és la “assistència a través de funcionari habilitat”. Solament tens dret si no eres una persona obligada a relacionar-te electrònicament amb l'Administració.
Realitzar tràmits electrònicament
Si no saps per on començar per a realitzar un tràmit amb l'Administració pública, ja siga de forma presencial o via electrònica, consulta la nostra secció sobre com realitzar un tràmit.
Para poder iniciar un procediment o realitzar un tràmit electrònicament, com a interessat o representant, has de disposar d'una identificació electrònica. Consulta la nostra pàgina sobre identificació electrònica per a saber més sobre esta qüestió.
Una vegada iniciat un procediment, pots triar la manera en què l'Administració es comunique amb tu, per a sol·licitar-te més informació, o per a notificar-te la resolució del procediment administratiu. Consulta la nostra pàgina sobre notificacions per a conéixer més sobre esta qüestió, incloses les notificacions electròniques.
Regulació normativa
La actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics estan regulats en el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en desenvolupament de les lleis 39/2015 i 40/2015 .