Notificacions
Contenido de esta página
- Tipus de notificacions
- Notificacions electròniques
- Obligació de tramitació electrònica
- Més informació
- Base legal
Tipus de notificacions
Tal y como expliquem en la nostra pàgina sobre com realitzar tràmits, una vegada que has presentat la teua sol·licitud, pots triar la manera en què l'Administració es comunique amb tu, bé per a sol·licitar-te més informació, bé per a notificar-te la resolució del procediment administratiu que has iniciat.
Existixen 2 formes de rebre notificacions:
- En format paper
- Via electrònica
En general, i sempre que no tingues l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, pots triar el mitjà que preferisques, independentment de la manera en què hages iniciat el tràmit. A més, pots decidir canviar el mitjà de notificació en qualsevol moment, sempre que existisquen les dos possibilitats.
En caso de que tingues l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, únicament podràs rebre les notificacions d'esta manera.
Notificacions electròniques
En general, i sempre que estiga disponible, l'Administració t'enviarà les teues notificacions de manera electrònica, independentment que també tries rebre-les en format paper.
Podrás acceder a tus notificaciones directamente a través de la Dirección Electrónica Habilitada única (DEHú) , o bien a través de tu Carpeta Ciudadana . Para poder acceder a la DEHú o a la Carpeta Ciudadana necesitarás un medio de identificación electrónico (certificado digital o cl@ve).
Asimismo, en alguns casos també es pot accedir a les notificacions electròniques en les seus electròniques dels organismes públics que les emeten. Aquesta informació la trobaràs a l'hora de realitzar el tràmit via electrònica.
Obligació de tramitació electrònica
Como hem comentat abans, existixen casos en els quals tens l'obligació de realitzar els tràmits amb l'Administració de manera electrònica, així com rebre les notificacions administratives d'esta manera. Aquests supòsits queden establits en l'article 14 de la Llei 39/2015 (per exemple, les persones jurídiques).
A més, l'Administració pública també pot establir reglamentàriament l'obligació per a altres persones físiques en determinats procediments. Per exemple, les persones que opositen a cossos de l'Administració General de l'Estat són persones obligades segons la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021 .
Més informació
Puedes obtindre més informació o consultar els teus dubtes:
-
en les Oficinas de Información de les Administracions Públiques
-
cridant a el telèfon 060
-
a través de la bústia d'atenció
-
a través de el WebChat 060
Base legal
Las notificacions administratives estan regulades en les següents disposicions normatives:
- Ley 39/2015, del Procedimiento Administrativo Común, en los artículos 40 a 46 .
- Reial decret 203/2021, per al funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en els articles 41 a 45 .