Com realitzar tràmits
Ciudadanos
-
Informació General
Coneix els passos a seguir per a solucionar els teus assumptes o les teues sol·licituds dirigides a un organisme públic, ja siga per a complir una obligació, obtindre un benefici o un servici, o perquè es resolga una petició.
L'Administració Pública està subjecta al dret administratiu, que és el conjunt de normes que en cada cas són aplicables. La finalitat és resoldre mitjançant un acte administratiu en el qual es concedirà o denegarà la sol·licitud que has realitzat.
Per a la realització de qualsevol tràmit tens una sèrie de garanties, ja que l'Administració Pública en cap cas pot actuar de forma arbitrària i, a més, en cas que la resolució siga contrària als teus interessos, disposes dels recursos per a poder reclamar que es canvie el sentit de la resolució.
En el cas dels ciutadans, sempre que no estiguen obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, tota tramitació amb l'Administració pública es pot dur a terme de forma presencial i, en la majoria de casos, també de forma electrònica. També pots triar rebre les notificacions de l'Administració pública tant en format paper com de forma electrònica.
En el cas que, a causa del tràmit particular que estigues realitzant, estigues obligat a relacionar-te per mitjans electrònics amb l'Administració, únicament podràs comunicar-te mitjançant este mitjà, sense possibilitat de fer-ho presencialment en format paper. Consulta més informació sobre este tema en els apartats següents d'esta pàgina.
Per a obtindre més informació sobre els tràmits existents, pots accedir a les diferents seccions del menú Més sobre "Tràmits", situat a la dreta d'esta pàgina.
-
Tramitació presencial
En cas que tries dur a terme la tramitació de manera presencial, pots presentar les teues sol·licituds en les oficines de registre . Hi ha casos, com l'obtenció del DNI, que únicament estan disponibles de manera presencial.
Per a agilitzar els tràmits que es realitzen de forma presencial, els diferents organismes de l'administració estan habilitant sistemes de cita prèvia. Per exemple, el Ministeri de l'Interior per a la gestió de la nova expedició o la renovació del Document Nacional d'Identitat o del Passaport; el Ministeri de Política Territorial per als tràmits d'estrangeria; la Direcció general de trànsit per als tràmits del carnet de conduir; la Seguretat Social per als tràmits sobre la cotització; les Comunitats Autònomes per a assistir al metge de medicina general, etc.
Pots obtindre més informació o consultar els teus dubtes:
-
en les Oficines d'Informació de les Administracions Públiques
-
cridant a el telèfon 060
-
a través de la bústia d'atenció
-
a través del WebChat 060
-
Tramitació electrònica
En caso de que tries realitzar la tramitació de manera electrònica, pots conéixer els tràmits disponibles i iniciar-los a través de les Sedes Electrónicas dels organismes.
Puedes obtindre més informació o consultar els teus dubtes:
- en les Oficinas de Información de les Administracions Públiques
- llamando al teléfono 060
- a través del buzón de atención
- a través del WebChat 060
-
Notificacions
Consulta la nostra pàgina sobre les notificacions .
Empreses
Informació General
Coneix els passos a seguir per a solucionar els teus assumptes o les teues sol·licituds dirigides a un organisme públic, ja siga per a complir una obligació, obtindre un benefici o un servici, o perquè es resolga una petició.
L'Administració Pública està subjecta al dret administratiu, que és el conjunt de normes que en cada cas són aplicables. La finalitat és resoldre mitjançant un acte administratiu en el qual es concedirà o denegarà la sol·licitud que has realitzat.
Per a la realització de qualsevol tràmit tens una sèrie de garanties, ja que l'Administració Pública en cap cas pot actuar de forma arbitrària i, a més, en cas que la resolució siga contrària als teus interessos, disposes dels recursos per a poder reclamar que es canvie el sentit de la resolució.
En el cas dels ciutadans, sempre que no estiguen obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, tota tramitació amb l'Administració pública es pot dur a terme de forma presencial i, en la majoria de casos, també de forma electrònica. També pots triar rebre les notificacions de l'Administració pública tant en format paper com de forma electrònica.
En el cas que, a causa del tràmit particular que estigues realitzant, estigues obligat a relacionar-te per mitjans electrònics amb l'Administració, únicament podràs comunicar-te mitjançant este mitjà, sense possibilitat de fer-ho presencialment en format paper. Consulta més informació sobre este tema en els apartats següents d'esta pàgina.
Per a obtindre més informació sobre els tràmits existents, pots accedir a les diferents seccions del menú Més sobre "Tràmits", situat a la dreta d'esta pàgina.
Tramitació presencial
En cas que tries dur a terme la tramitació de manera presencial, pots presentar les teues sol·licituds en les oficines de registre . Hi ha casos, com l'obtenció del DNI, que únicament estan disponibles de manera presencial.
Per a agilitzar els tràmits que es realitzen de forma presencial, els diferents organismes de l'administració estan habilitant sistemes de cita prèvia. Per exemple, el Ministeri de l'Interior per a la gestió de la nova expedició o la renovació del Document Nacional d'Identitat o del Passaport; el Ministeri de Política Territorial per als tràmits d'estrangeria; la Direcció general de trànsit per als tràmits del carnet de conduir; la Seguretat Social per als tràmits sobre la cotització; les Comunitats Autònomes per a assistir al metge de medicina general, etc.
Pots obtindre més informació o consultar els teus dubtes:
-
en les Oficines d'Informació de les Administracions Públiques
-
cridant a el telèfon 060
-
a través de la bústia d'atenció
-
a través del WebChat 060
Tramitació electrònica
En caso de que tries realitzar la tramitació de manera electrònica, pots conéixer els tràmits disponibles i iniciar-los a través de les Sedes Electrónicas dels organismes.
Puedes obtindre més informació o consultar els teus dubtes:
- en les Oficinas de Información de les Administracions Públiques
- llamando al teléfono 060
- a través del buzón de atención
- a través del WebChat 060
Notificacions
Consulta la nostra pàgina sobre les notificacions .
Per a obtindre informació sobre els tràmits d'empreses, pots accedir a la secció Empreses de el Menú Tràmits.