Com realitzar tràmits

Ciudadanos

  • Informació General

    Coneix els passos a seguir per a solucionar els teus assumptes o les teues sol·licituds dirigides a un organisme públic, ja siga per a complir una obligació, obtindre un benefici o un servici, o perquè es resolga una petició.

    L'Administració Pública està subjecta al dret administratiu, que és el conjunt de normes que en cada cas són aplicables. La finalitat és resoldre mitjançant un acte administratiu en el qual es concedirà o denegarà la sol·licitud que has realitzat.

    Per a la realització de qualsevol tràmit tens una sèrie de garanties, ja que l'Administració Pública en cap cas pot actuar de forma arbitrària i, a més, en cas que la resolució siga contrària als teus interessos, disposes dels recursos per a poder reclamar que es canvie el sentit de la resolució.

    En el cas dels ciutadans, sempre que no estiguen obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, tota tramitació amb l'Administració pública es pot dur a terme de forma presencial i, en la majoria de casos, també de forma electrònica. També pots triar rebre les notificacions de l'Administració pública tant en format paper com de forma electrònica.

    En el cas que, a causa del tràmit particular que estigues realitzant, estigues obligat a relacionar-te per mitjans electrònics amb l'Administració, únicament podràs comunicar-te mitjançant este mitjà, sense possibilitat de fer-ho presencialment en format paper. Consulta més informació sobre este tema en els apartats següents d'esta pàgina.

    Per a obtindre més informació sobre els tràmits existents, pots accedir a les diferents seccions del menú  Més sobre "Tràmits", situat a la dreta d'esta pàgina.

  • Tramitació presencial

    En cas que tries dur a terme la tramitació de manera presencial, pots presentar les teues sol·licituds en les  oficines de registre . Hi ha casos, com l'obtenció del DNI, que únicament estan disponibles de manera presencial.

    Per a agilitzar els tràmits que es realitzen de forma presencial, els diferents organismes de l'administració estan habilitant sistemes de cita prèvia. Per exemple, el Ministeri de l'Interior per a la gestió de la nova expedició o la renovació del Document Nacional d'Identitat o del Passaport; el Ministeri de Política Territorial per als tràmits d'estrangeria; la Direcció general de trànsit per als tràmits del carnet de conduir; la Seguretat Social per als tràmits sobre la cotització; les Comunitats Autònomes per a assistir al metge de medicina general, etc.

    Pots obtindre més informació o consultar els teus dubtes:

  • Tramitació electrònica

    En caso de que tries realitzar la tramitació de manera electrònica, pots conéixer els tràmits disponibles i iniciar-los a través de les  Sedes Electrónicas(Abre en nueva ventana)  dels organismes.

    Puedes obtindre més informació o consultar els teus dubtes:

  • Notificacions

    Consulta la nostra pàgina sobre les notificacions .

Empreses

Per a obtindre informació sobre els tràmits d'empreses, pots accedir a la secció  Empreses  de el Menú Tràmits