Organització de l'Administracion General de l'Estat
Última actualització: 25/01/2022
Contenido de esta página
Com s'organitza l'Administració General de l'Estat
La Administració General de l'Estat comprèn:
a) La Organització Central, que integra els Ministeris.
b) La OrganitzacióTerritorial.
c) L'Administració General de l'Estat en el exterior.
Organització Central de l'AGE
-
Ministerios
La Administració General de l'Estat s'organitza en Presidència del Govern i en Ministerios, als quals corresponen un o diversos sectors funcionalment homogenis d'activitat administrativa.
También poden existir òrgans superiors o directius o Organismos públics no integrats o dependents, respectivament, en l'estructura general del Ministeri que, amb caràcter excepcional, es adscriguen directament al Ministro.
La determinació del nombre, la denominació i l'àmbit de competència respectiu dels Ministeris i les Secretaries d'Estat s'establixen mitjançant Reial decret del President del Govern, que es publica en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
En l'actualitat hi ha 22 ministeris: pots accedir als seus directoris, estructures i organigrames.
-
Secretarías de Estado i Secretarías Generales
En els Ministerios poden existir Secretarías d'Estat, i Secretarías Generals, per a la gestió d'un sector d'activitat administrativa. D'elles dependran jeràrquicament els òrgans directius que se'ls adscriguen.
-
Subsecretarías i Secretaria General Tècnica
Els Ministeris explicaran, en tot cas, amb una Subsecretaría, i depenent d'ella una Secretaría General Tècnica, per a la gestió dels servicis comuns.
-
Direcciones Generales i Subdirecciones Generales
Las Direcciones Generales són els òrgans de gestió d'una o diverses àrees funcionalment homogènies.
Las Direcciones Generales s'organitzen en Subdirecciones Generales per a la distribució de les competències encomanades a aquelles, la realització de les activitats que els són pròpies i l'assignació d'objectius i responsabilitats. A més, podran adscriure's directament Subdirecciones Generales a altres òrgans directius de major nivell o a òrgans superiors del Ministeri.
Ministerios
La Administració General de l'Estat s'organitza en Presidència del Govern i en Ministerios, als quals corresponen un o diversos sectors funcionalment homogenis d'activitat administrativa.
También poden existir òrgans superiors o directius o Organismos públics no integrats o dependents, respectivament, en l'estructura general del Ministeri que, amb caràcter excepcional, es adscriguen directament al Ministro.
La determinació del nombre, la denominació i l'àmbit de competència respectiu dels Ministeris i les Secretaries d'Estat s'establixen mitjançant Reial decret del President del Govern, que es publica en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
En l'actualitat hi ha 22 ministeris: pots accedir als seus directoris, estructures i organigrames.
Secretarías de Estado i Secretarías Generales
En els Ministerios poden existir Secretarías d'Estat, i Secretarías Generals, per a la gestió d'un sector d'activitat administrativa. D'elles dependran jeràrquicament els òrgans directius que se'ls adscriguen.
Subsecretarías i Secretaria General Tècnica
Els Ministeris explicaran, en tot cas, amb una Subsecretaría, i depenent d'ella una Secretaría General Tècnica, per a la gestió dels servicis comuns.
Direcciones Generales i Subdirecciones Generales
Las Direcciones Generales són els òrgans de gestió d'una o diverses àrees funcionalment homogènies.
Las Direcciones Generales s'organitzen en Subdirecciones Generales per a la distribució de les competències encomanades a aquelles, la realització de les activitats que els són pròpies i l'assignació d'objectius i responsabilitats. A més, podran adscriure's directament Subdirecciones Generales a altres òrgans directius de major nivell o a òrgans superiors del Ministeri.
Organització Territorial de l'AGE
En l'organització territorial de l'Administració General de l'Estat són òrgans directius tant els Delegats del Govern en les Comunitats Autònomes, que tindran rang de Sotssecretari, com els Subdelegats del Govern en les províncies, els quals tindran nivell de Subdirector general.
-
Delegacions del Govern
Existe una Delegación del Govern en cadascuna de les Comunitats Autònomes.
Ejercen la direcció i la supervisió de tots els servicis de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes públics situats en el seu territori (servicis integrats i no integrats).
Representan a el Govern en el territori de la Comunitat Autònoma.
Les Delegacions del Govern tindranla seua seu en la localitat on radique el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma, llevat que el Consell de Ministres acorde situar-la en una altra diferent i sense perjuí del que dispose expressament l'Estatut d'Autonomia.
-
Subdelegacions del Govern i Direcciones Insulares
Existix un Subdelegat del Govern en cadascuna de les províncies de les Comunitats Autònomes pluriprovinciales.
En las Comunidades Autónomas uniprovincials, poden crear-se Subdelegacions del Govern quan circumstàncies com la població del territori, el volum de gestió o les seues singularitats geogràfiques, socials o econòmiques així ho justifiquen.
En les illes de Menorca, Eivissa-Formentera, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, El Hierro i La Gomera, existix un Director insular de l'Administració General de l'Estat.
Els Directors insulars dependran jeràrquicament del Delegat del Govern en la Comunitat Autònoma o del Subdelegat del Govern en la província quan este càrrec existisca.
Administració General de l'Estat en l'exterior
En la Administración General de l'Estat en l'exterior són òrgans directius els ambaixadors i representants permanents davant Organitzacions internacionals.
El Servici Exterior de l'Estat es regix en tot el concernent a la seua composició, organització, funcions, integració i personal pel que es disposa en la Llei 2/2014, de 25 de març, de l'Acció i del Servici Exterior de l'Estat i en la seua normativa de desenvolupament i, supletòriament, pel que es disposa en la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídico del Sector Públic.