Organización da Administracion Xeral do Estado

Última actualización: 25/01/2022

Contenido de esta página

Como se organiza a Administración Xeral do Estado

La Administración Xeral do Estado comprende:

a) La Organización Central, que integra os Ministerios.

b) A Organización Territorial.

c) A Administración Xeral do Estado en o exterior.

Volver arriba

Organización Central da AGE

  • Ministerios

    La Administración General del Estado se organiza en Presidencia del Gobierno y en Ministerios, a los que corresponden uno o varios sectores funcionalmente homogéneos de actividad administrativa.

    También poden existir órganos superiores ou directivos ou Organismos públicos non integrados ou dependentes, respectivamente, na estrutura xeral do Ministerio que, con carácter excepcional, adscríbanse  directamente ao Ministro.

    La determinación do número, a denominación e o ámbito de competencia respectivo dos Ministerios e as Secretarías de Estado establécense mediante Real Decreto do Presidente do Goberno, que se publica no Boletín Oficial do Estado (BOE).

    En a actualidade hai 22 ministerios: podes acceder aos seus directorios, estruturas e organigramas.  (Abre en nueva ventana)

  • Secretarías de Estado e Secretarías Generales

    En os Ministerios poden existir Secretarías de Estado, e Secretarías Xerais, para a xestión dun sector de actividade administrativa. Delas dependerán jerárquicamente os órganos directivos que se lles adscriban.

  • Subsecretarías e Secretaría Xeral Técnica

    Os Ministerios contarán, en todo caso, con unha Subsecretaría, e dependendo dela unha Secretaría Xeral Técnica, para a xestión dos servizos comúns.

  • Direcciones Generales e Subdirecciones Generales

    Las Direcciones Generales son os órganos de xestión dunha ou varias áreas funcionalmente homoxéneas.

    Las Direcciones Generales organízanse en Subdirecciones Generales para a distribución das competencias encomendadas a aquelas, a realización das actividades que lles son propias e a asignación de obxectivos e responsabilidades. Ademais, poderán adscribirse directamente Subdirecciones Generales a outros órganos directivos de maior nivel ou a órganos superiores do Ministerio.

Volver arriba

Organización Territorial da AGE

En a organización territorial da Administración Xeral do Estado son órganos directivos tanto os Delegados do Goberno nas Comunidades Autónomas, que terán rango de Subsecretario, como os Subdelegados do Goberno nas provincias, os cales terán nivel de Subdirector xeral.

  • Delegacións do Goberno

    Existe una Delegación do Goberno en cada unha das Comunidades Autónomas.

    Ejercen la dirección y la supervisión de todos los servicios de la Administración General del Estado y sus Organismos públicos situados en su territorio (servicios integrados y no integrados).

    Representan a o Goberno no territorio da Comunidade Autónoma.

    As Delegacións do Goberno terán a súa  sede na localidade onde radique o Consello de Goberno da Comunidade Autónoma, salvo que o Consello de Ministros acorde situala noutra distinta e sen prexuízo do que dispoña expresamente o Estatuto de Autonomía.

    Mapa(Abre en nueva ventana)

  • Subdelegacións do Goberno e Direcciones Insulares

    Existe un Subdelegado do Goberno en cada unha das provincias das Comunidades Autónomas pluriprovinciales.

    En las Comunidades Autónomas uniprovinciales, poden crearse Subdelegacións do Goberno cando circunstancias como a poboación do territorio, o volume de xestión ou as súas singularidades xeográficas, sociais ou económicas así o xustifiquen.

    En as illas de Menorca, Eivissa-Formentera, Lanzarote, Forteventura, A Palma, El Hierro e A Gomera, existe un Director insular da Administración Xeral do Estado.

    Los Directores insulares dependerán jerárquicamente del Delegado del Gobierno en la Comunidad Autónoma o del Subdelegado del Gobierno en la provincia cuando este cargo exista.

    Mapa(Abre en nueva ventana)

Volver arriba

Administración Xeral do Estado no exterior

En la Administración Xeral do Estado no exterior son órganos directivos os embaixadores e representantes permanentes ante Organizacións internacionais.

O Servizo Exterior do Estado réxese en todo o concernente á súa composición, organización, funcións, integración e persoal polo disposto na Lei 2/2014, do 25 de marzo, da Acción e do Servizo Exterior do Estado (Abre en nueva ventana) e na súa normativa de desenvolvemento e, supletoriamente, polo disposto na Lei 40/2015 do 1 de outubro, de Réxime Jurídico do Sector Público.

Volver arriba

Referencias Normativas

Volver arriba