Dereitos dos pasaxeiros: viaxes combinadas ou vinculadas
Contenido de esta página
Dereitos dos pasaxeiros nas viaxes combinadas e servizos de viaxe vinculados
Cada vez é máis frecuente que, á hora de facer unha viaxe, as persoas usuarias opten por contratar varios servizos de viaxe de maneira conxunta, como desprazamento e aloxamento. Dependendo de como se combinen este servizos de viaxe atoparémonos ante unha viaxe combinada ou uns servizos de viaxe vinculados, o que será moi relevante á hora de distinguir o réxime xurídico aplicable e, por tanto, os dereitos recoñecidos nun ou outro caso.
Antes de nada, hay que saber qué se entiende por servicio de viaje, pues la forma en que se ofrezcan o vendan de manera conjunta al menos dos de estos servicios es lo que dará lugar a un viaje combinado o a unos servicios de viaje vinculado.
Que é un servizo de viaxe?
O concepto de servizo de viaxe inclúe:
- O transporte de persoas pasaxeiras.
- O aloxamento cando non sexa parte integrante do transporte e non teña fin residencial.
- El alquiler de turismos, de otros vehículos a motor, así como el alquiler de motocicletas que precisen de un permiso de conducción de categoría A.
- Calquera outro servizo turístico que non forme parte integrante dun servizo de viaxe dos anteriores.
Que é unha viaxe combinada?
As viaxes combinadas abarcan todas as ofertas ou vendas que inclúen dúas ou máis tipos de servizos de viaxe distintos para o mesmo viaxe ou vacación e que se reservan a través dun único contrato, cun só empresario.
Asimismo, también aquellos servicios que, con independencia de la celebración de contratos distintos con diferentes empresarios, cumplen una de las condiciones siguientes:
- Contrátanse nun único punto de venda (unha tenda, un servizo telefónico, unha páxina web) onde o cliente selecciona os servizos antes de aceptar o pago dos mesmos.
- Ofrécense, venden ou facturan a un prezo global.
- Anúncianse ou se venden como "viaxe combinado" ou baixo unha denominación similar.
- Son combinados despois da celebración dun contrato en virtude do cal o empresario permite ao viaxeiro elixir entre unha serie de servizos de viaxe, como no caso, por exemplo, das "caixas regalo".
- Son contratados con distintos empresarios a través de procesos en liña conectados nos que o nome do viaxeiro, os seus datos de pago e a súa dirección de correo electrónico son transmitidos polo empresario co que se celebra o primeiro contrato a outro ou outros empresarios con quen se celebra outro contrato, como moi tarde vinte e catro horas despois da confirmación da reserva do primeiro servizo de viaxe.
A combinación do aloxamento, transporte ou aluguer de vehículos a motor e outro servizo turístico non integrante do tres primeiros (como unha visita guiada ou a entrada a un concerto) só pode considerarse viaxe combinada se o servizo adicional representa un 25% ou máis do valor total da viaxe ou é unha característica esencial da viaxe.
Obrigas de información e contido da viaxe combinada
Información precontractual
Antes de celebrar o contrato de viaxe combinada, o organizador, e tamén o comerciante polo miúdo, cando a viaxe combinada véndase a través deste último, teñen que garantir que o cliente reciba o formulario coa información normalizada que explique que se lle ofreceu unha viaxe combinada e que destaque os principais dereitos do cliente, así como toda a información considerada esencial na normativa correspondente. A título de exemplo:
- Las principales características de los servicios de viaje, como el destino del viaje, el itinerario, los períodos de estancia, las categorías de los medios de transportes, ubicación del alojamiento, las comidas previstas, las visitas o excursiones, idioma...
- O prezo total.
- Las modalidades de pago o las garantías financieras que tenga que aportar o pagar el viajero.
- O número mínimo de persoas necesario para a realización da viaxe combinada e a data límite para a cancelación do contrato se non se alcanza este número.
- Indicación de que o viaxeiro pode resolver o contrato en calquera momento antes do inicio a cambio do pago dunha penalización.
Contido do contrato de viaxe combinada e documentos que se entregarán antes do inicio da viaxe
Los contratos de viaje combinado deberán estar redactados en un lenguaje claro y comprensible y, si están por escrito, deberán ser legibles. El viajero tiene derecho a recibir una copia del contrato o una confirmación del mismo en soporte duradero.
No contrato deben figurar, entre outros, os datos seguintes:
- A información precontractual.
- Necesidades especiais do viaxeiro aceptadas polo organizador.
- Indicación de que o organizador e o comerciante polo miúdo son responsables da correcta execución de todos os servizos de viaxe incluídos no contrato e están obrigados a prestar asistencia se o viaxeiro áchase en dificultades.
- Documento resumo ou certificado que inclúa o nome e os datos de contacto da entidade garante en caso de insolvencia e de falta de conformidade do contrato.
- Información de que o viaxeiro ten dereito a ceder o contrato a outro viaxeiro.
Con suficiente antelación ao comezo da viaxe combinada, o organizador ou o comerciante polo miúdo proporcionarán ao viaxeiro os recibos, vales e billetes necesarios, a información acerca da hora de saída programada e, se procede, a hora límite para facturar, así como a hora programada das escalas, conexións de transporte e chegada.
Modificacións ou terminación do contrato de viaxe combinada
Aumento do prezo: El organizador só poderá aumentar o prezo da viaxe combinada se aumentan determinados custos (por exemplo, o prezo do combustible). Isto debe estar claramente explicado no contrato, que establecerá de igual forma o dereito a unha redución de prezos en caso de diminución dos citados custos. A modificación só pode aplicarse ata 20 días antes do inicio da viaxe combinada. Si o aumento de prezo é superior ao 8% do prezo total da viaxe combinada, o viaxeiro ten dereito a poñer fin ao contrato de viaxe combinada sen pagar unha penalización.
Se non podes viaxar, podes:
- Ceder a viaxe combinada a outra persoa: cunha serie de condicións, aínda que por iso pódenche cobrar unha recarga razoable que non pode superar os custos que asuma o organizador e o comerciante polo miúdo.
- Poner fin al contrato a cambio de una penalización razonable que dependerá, sobre todo, de la fecha de la anulación.
Estos dereitos son independentes dos que poidas ter se subscribiches unha póliza de seguro de anulación.
Anulación polo organizador: en condicións normais, se o organizador anula a venda antes do inicio da viaxe combinada, o consumidor ten dereito ao reembolso dos pagos realizados e, cando cumpra, a unha indemnización.
Cancelación en circunstancias excepcionais: se se produce unha catástrofe natural ou existen graves problemas de seguridade no teu destino de vacacións que poidan afectar a viaxe combinado, tanto o organizador e o comerciante polo miúdo como o viaxeiro poderán anulalo sen penalización a favor dos primeiros nin dereito a unha compensación adicional a favor do segundo.
Protección de los viajeros (fórmulas alternativas o indemnización por daños y perjuicios)
Los organizadores y minoristas son responsables de la ejecución adecuada de todos los servicios de viaje incluidos en el paquete. Si un servicio de viaje no puede prestarse según lo convenido, es posible que tenga que ofrecer a sus clientes fórmulas alternativas sin ningún coste adicional. Es posible que, además, tenga que pagar una indemnización si los servicios de viaje no son de la calidad acordada.
Que é un servizo de viaxe vinculada?
Os servizos de viaxe vinculados son polo menos dous servizos de viaxe que se adquiren con obxecto do mesmo viaxe pero que dan lugar a distintos contratos con cada un dos fornecedores individuais, a condición de que o empresario facilite:
-
a selección e pago separado de cada servizo de viaxe con ocasión dunha única visita ou contacto co seu punto de venda, ou
-
la contratación del segundo servicio de viaje adicional, que debe hacerse de manera específica y en el plazo de 24 horas a partir de la confirmación de la reserva del primer servicio de viaje.
La combinación do aloxamento, transporte ou aluguer de vehículos a motor e outro servizo turístico non integrante do tres primeiros (como unha visita guiada ou a entrada a un concerto) só pode considerarse servizos de viaxe vinculados se o servizo adicional representa un 25% ou máis do valor total da viaxe ou é unha característica esencial da viaxe.
Información clara e exacta nos servizos de viaxe vinculados
La empresa debe proporcionar al cliente un enlace al formulario de información normalizado que explique que se le han ofrecido servicios de viaje vinculados y que destaque los principales derechos del cliente.
Protección fronte á insolvencia
Tanto no caso de viaxes combinadas como no de servizos de viaxe vinculados, se a empresa coa que reservaches as túas vacacións creba, o viaxeiro estará protexido mediante unha garantía que poderá revestir a forma dun fondo, un seguro ou calquera outro mecanismo existente na Comunidade Autónoma na que estea establecida o empresario. A garantía cubrirá o importe dos pagos realizados polo viaxeiro e, en caso necesario, repatriará se a viaxe combinada ou os servizos de viaxe vinculados inclúen o transporte.
Información por Comunidades Autónomas
Andalucía Aragón Asturias, Principado de Balears, Illes Canarias Cantabria Castilla y León Castilla-La Mancha Cataluña Ciudad de Ceuta Ciudad de Melilla Comunitat Valenciana Extremadura Galicia Madrid, Comunidad de Murcia, Región de Navarra, Comunidad Foral de País Vasco Rioja, La
Referencias legais e/ou técnicas
- Artigos 150 ao 170 e anexos II e III do texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios e outras leis complementarias aprobado por Real Decreto Lexislativo 1/2007, do 16 de novembro.
- DIRECTIVA (UE) 2015/2302 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO do 25 de novembro de 2015 relativa ás viaxes combinadas e aos servizos de viaxe vinculados, pola que se modifican o Regulamento (CE) non 2006/2004 e a Directiva 2011/83/UE do Parlamento Europeo e do Consello e pola que se derroga a Directiva 90/314/CEE do Consello