Última actualització: 24-10-2024

Passaports perduts o robats

Contenido de esta página

Ciutadà espanyol que perd o li roben el seu passaport o document d'identitat a Espanya o en un altre país de la UE

  • Procediment (passos a seguir) per a un espanyol que perd o al que li roben el seu passaport o document d'identitat a Espanya

    En cas de sostració o pèrdua del document nacional d'identitat o passaport a Espanya, s'haurà de donar compte de manera immediata a les Forces i Cossos de Seguretat i dirigir-se a una Unitat de Documentació per a l'expedició d'un duplicat del mateix, havent sol·licitat prèviament cita en l'enllaç web https://www.citapreviadnie.es(Abre en nueva ventana) o telefònicament a través del número 060. 

    En el moment de l'expedició del document extraviat o sostret cal tindre en compte que la validesa del DNI estarà limitada a la data de vigència que tinguera el document anterior, sent esta validesa igualment aplicada al passaport podent-se, en este cas, limitar-se la mateixa, en els següents duplicats i pel mateix motiu, a sis mesos.

  • Procediment (passos a seguir) per a un ciutadà espanyol que perd o al que li roben el seu passaport o document d'identitat en un altre Estat membre de la UE

    En cas de sostració o pèrdua del teu passaport en un altre Estat membre de la UE, has de realitzar una declaració de pèrdua o sostració de documents espanyols davant l'Oficina Consular espanyola en el lloc en què et trobes, podent sol·licitar un duplicat del mateix davant eixa mateixa Oficina Consular. Pots localitzar ací l'Ambaixada o Consolat corresponent.

    La declaració de pèrdua o sostració de documents espanyols davant l'Oficina Consular no constituïx una denúncia. Es recomana presentar una denúncia davant la comissaria de policia local més pròxima, per a evitar responsabilitats derivades de l'ús fraudulent del document per part de terceres persones.

    Una vegada presentada la denúncia davant la policia o la declaració de pèrdua o sostració davant l'Oficina Consular, el passaport quedarà anul·lat i no serà vàlid per a l'encreuament de fronteres. Si posteriorment es recupera el document, no s'ha d'utilitzar per a viatjar, ja que constarà com anul·lat en les bases de dades de les autoritats de frontera.

Volver arriba

Regles aplicables als visitants nacionals d'altres països de la UE

  • Quin és el Procediment si un nacional d'un altre Estat membre, de visita a Espanya, perd o li roben el seu passaport a Espanya?

    Debe presentar la corresponent denúncia per pèrdua o sostració en dependències de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i dirigir-se a les autoritats consulars del seu país a Espanya, per a ser documentat.

Volver arriba

Ciutadans visitants d'altres països de la UE que han perdut o els han robat el seu passaport o document d'identitat

  • Un nacional d'un altre Estat membre pot eixir d'España si li han robat o ha perdut el seu passaport/ANEU?

    Si es viatja dins de l'Espai Schengen, excepte supòsits excepcionals (contemplats en els articles 25 a 29 del Codi de Fronteras Schengen(Abre en nueva ventana) ), no es realitzaran inspeccions frontereres en les fronteres interiors existents entre aquests Estats.

    Si el nacional d'un altre Estat membre va a creuar una frontera exterior, amb destinació a un tercer Estat (alié a l'Espai Schengen) necessita passaport o document de viatge en vigor, per la qual cosa en cas de pèrdua o sostració de la seua documentació, haurà de dirigir-se a les autoritats consulars del seu país, a Espanya, per a ser documentat. 

  • Un nacional d'un altre Estat membre pot estar en trànsit a Espanya si li han robat o ha perdut el seu passaport/ANEU?

    Resulta aplicable el mateix que en el cas anterior, i a més cal tindre en compte la documentació exigida per la companyia o empresa transportista, en funció de la destinació prevista.

Volver arriba

Document de viatge d'emergència. Condicions i procediment

  • És possible aconseguir un document de viatge d'emergència per als espanyols que perden el passaport o document d'identitat fora d'Espanya? Quins són les condicions i el procediment?

    Salvoconducto

    En caso de pèrdua o sostració del passaport o document d'identitat fora d'España, l'Oficina Consular espanyola pot expedir un salconduit als nacionals espanyols per a viatjar a Espanya.

    El salvoconducto se solicita personalmente ante la Oficina Consular. Los menores de edad y las personas incapacitadas deben presentarse acompañados de sus progenitores o tutores.

    El salvoconducto puede expedirse en el mismo día siempre que el interesado aporte los documentos necesarios y no existan impedimentos para su expedición. Tiene carácter gratuito y una validez limitada al tiempo estrictamente necesario para hacer un único viaje de ida a España.

    Al llegar a España se entregará el salvoconducto a los funcionarios de la Policía encargados del control de entrada o, en su defecto, en una Comisaría de Policía en el plazo máximo de tres días hábiles desde la llegada.

    Puedes localitzar ací l'Ambaixada o Consolat corresponent.

    Pasaporte provisional

    Cuando se acredite la necesidad urgente de obtener un documento de viaje y no se tenga previsto regresar a España ni se pueda esperar a la expedición de un pasaporte ordinario, la Oficina Consular puede expedir un pasaporte provisional.

    No procede la expedición de un pasaporte provisional en caso de caducidad del pasaporte ordinario cuando las circunstancias hubieran podido preverse con la suficiente antelación.

    Los requisitos para obtener un pasaporte provisional son los mismos que los establecidos para el pasaporte ordinario. El pasaporte provisional tiene una validez máxima improrrogable de 12 meses y no dispone de chip que almacene los elementos biométricos.

    Importante: 

    Algunos països no reconeixen el passaport provisional espanyol o exigixen visat per a entrar amb ell en el país, encara que no ho exigisquen per al passaport ordinari. Abans de viatjar amb un passaport provisional s'ha de consultar amb les autoritats del país de destinació sobre la seua validesa i sobre la necessitat de visat.

  • És possible aconseguir un document de viatge d'emergència per als espanyols que perden el passaport o document d'identitat dins d'Espanya? Quins són les condicions i el procediment?

    DNI

    Los espanyols que perden el seu DNI a Espanya tenen la possibilitat de sol·licitar un duplicat, prèvia justificació de la urgència i únicament en horari d'obertura de la Unitats de documentació.

    Pasaporte

    El mateix procediment existix per als passaports, encara que en els grans aeroports de Madrid i Barcelona existix un equip d'urgència les 24 hores en el qual, prèvia justificació d'un viatge imminent, existix la possibilitat de la seua expedició (sol passaports) per a poder viatjar.

  • És possible aconseguir un document de viatge d'emergència per a visitants d'altres Estats membres que perden el passaport o document d'identitat dins d'Espanya? Quins són les condicions i el procediment?

    Deben presentar la corresponent denúncia per pèrdua o sostració en dependències de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i dirigir-se a les autoritats consulars del seu país a Espanya, per a ser documentats.

Volver arriba

Acords especials o excepcions per a nacionals d'altres Estats membres o de l'EEE si perden o els roben el seu passaport o document d'identitat a Espanya

  • Existixen acords especials o excepcions?

    Els espanyols que perden o els roben el passaport, han de presentar la corresponent denúncia per pèrdua o sostració en dependències de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i dirigir-se a les autoritats consulars del seu país a Espanya, per a ser documentats.

    Encara que per a viatjar es necessita un document de viatge vàlid, els espanyols poden viatjar amb un passaport caducat a o des de països que hagen firmat i ratificat l'Acord Europeu sobre la regulació de la circulació de persones entre els Estats Membres del Consell d'Europa, sempre que es complisquen les condicions corresponents al país d'origen que figuren en l'Annex de l'Acord.

    Espanya preveu la possibilitat de viatjar amb el passaport caducat fins a cinc anys després de la seua data d'expiració a i des dels següents països: Àustria, Bèlgica, França, Països Baixos, Itàlia, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Mònaco, Portugal, Suècia i Suïssa.

    En tot cas, algunes companyies aèries prohibixen en la pràctica l'accés a bord del titular d'un document de viatge caducat; per esta raó s'aconsella a tot viatger que estiga en possessió d'un document de viatge vàlid i en vigor.

    Igualment, es recomana consultar sempre a l'Ambaixada del país de destinació abans d'emprendre el viatge.

Volver arriba

Autoritat responsable de la informació

Ministeri de l'Interior
Direcció general de la Policia

Ministeri d'Assumptes estrangers, Unió Europea i Cooperació
Direcció general d'Espanyols en l'Exterior i d'Assumptes Consulars