Cartas de servizos da AGE

Contido desta páxina

Que son as cartas de servizos

  • Que son as cartas de servizos

    As Cartas de Servizos da AGE son documentos escritos a través dos cales os órganos, organismos e entidades da Administración Xeral do Estado,  informan os cidadáns e usuarios sobre os servizos que teñen encomendados e os compromisos de calidade na súa prestación, así como dos dereitos dos cidadáns e usuarios en relación con estes servizos.

    Regulación: Artículo 8 del Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado. 

  • Regulación na AGE

    Regúlanse no capitulo III de o Real Decreto 951/2005, (Abre en nueva ventana) do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado. 

  • Tipos de cartas de servizos

    Os órganos, organismos e entidades da Administración Xeral do Estado poderán elaborar cartas relativas ao conxunto dos servizos que xestionan e cartas que teñan por obxecto un servizo específico.

    Poderán, así mesmo, elaborarse cartas que teñan por obxecto un servizo en cuxa prestación participan distintos órganos ou organismos, dependentes da Administración Xeral do Estado ou desta e outras Administracións públicas. Estas cartas tramitaranse conforme ao procedemento que determine o Ministerio de Política Territorial.

    Regulación: Art. 8 del Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.

  • Estrutura e contido

    Las cartas de servicios expresarán de forma clara, sencilla y comprensible para los ciudadanos su contenido. Su estructura y contenido está regulado en el Artículo 9 del Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado. 

  • Actualización

    As cartas actualizaranse periodicamente en función das circunstancias e, en calquera caso, polo menos cada tres anos.

    Regulación: Artículo 10 del Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado. 

  • Aprobación e difusión

    Las cartas de servizos e as súas posteriores actualizacións serán aprobadas mediante resolución do Subsecretario do departamento ao que pertenza o órgano ou estea vinculado ou adscrito o organismo proponente, previo informe preceptivo favorable do Ministerio de Política Territorial (Dirección Xeral de Gobernación Pública), e do Ministerio de Facenda e Función Pública.

    La resolución se publicará en el «Boletín Oficial del Estado», lo que la hará disponible para el público.

    Cada órgano ou organismo levará a cabo as accións divulgativas da súa carta que estime máis eficaces, garantindo sempre que poidan ser coñecidas polos usuarios en todas as súas dependencias con atención ao público, no servizo de atención e información ao cidadán do correspondente ministerio e a través de Internet.

    Las cartas de servicios deberán estar disponibles, asimismo, en los servicios de información y atención al ciudadano del Ministerio de Política Territorial y de las Delegaciones, Subdelegaciones del Gobierno y Direcciones Insulares, así como en  el Punto de Acceso General electrónico de la AGE: https://administracion.gob.es/(Abre en nueva ventana)

    Regulación: Art. 11 del Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.

  • Seguimento

    Los órganos y organismos realizarán un control continuo del grado de cumplimiento de los compromisos declarados en su carta de servicios, a través de los indicadores establecidos al efecto, del análisis de las reclamaciones por incumplimiento de aquellos y de las evaluaciones de la satisfacción de los usuarios.

    Los órganos y organismos remitirán  en el primer trimestre de cada año, un informe sobre el grado de cumplimiento de los compromisos en el año anterior, en el que explicitarán las desviaciones y las medidas correctoras adoptadas, así como las medidas de subsanación aplicadas, en su caso. La Inspección General de Servicios del departamento podrá verificar el grado de cumplimiento de los compromisos de calidad declarados en las cartas por los procedimientos que estime convenientes.

    Esta información sobre las cartas de servicios se incorporará al informe conjunto sobre los programas de calidad que deben remitir las Subsecretarías al Ministerio de Política Territorial.

    El Ministerio de Política Territorial determinará el procedimiento por el que las organizaciones públicas podrán solicitar voluntariamente la certificación de sus cartas de servicios, a la vista del rigor en su elaboración, de la calidad de los compromisos asumidos y de su grado de cumplimiento.

    Regulación: Artículo 12 do Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.

  • Cartas de servizos electrónicos

    Os departamentos e organismos que conten con servizos electrónicos operativos publicarán, ademais das mencionadas anteriormente, cartas deste tipo de servizos, nas que se informará aos cidadáns sobre os servizos aos que poden acceder electronicamente e nas que se indicarán as especificacións técnicas de uso e os compromisos de calidade na súa prestación.

    As cartas de servizos electrónicos estarán dispoñibles en Internet e en soporte impreso.

    Regulación:  Artigo 13 do Real Decreto 951/2005,(Abre en nueva ventana) do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado

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Como elaborar unha carta de servizos

  • Guía para o desenvolvemento de cartas de servizos

    La  Guía(Abre en nueva ventana)  proporciona orientaciones prácticas para elaborar y certificar una carta de servicios de cualquier organización pública.

  • Certificación de cartas de servizos

    A Certificación de Cartas de Servizos comporta un procedemento de avaliación das Cartas de Servizos, mediante o cal a Dirección Xeral de Gobernación Pública (Ministerio de Política Territorial) garante que ditas Cartas cumpren os requisitos establecidos no protocolo de certificación, e para o que emite un documento que así o asegura.

    Acceso á regulación das certificacións, solicitude e modelos(Abre en nueva ventana)

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