Administrazio-Agiriak
Información General
-
Zer dira administrazio-agiriak
Dokumentu administratiboak ondorio dira, eta administrazio-jarduera aurrera eramaten ari diren administrazioko Organoak bere esku uzten dituen funtzioak eta eskumenak.
-
Zeintzuk dira bere eginkizunak
Tienen dos funciones principales:
- Constancia: aseguran la conservación de los actos de la Administración, acreditan sus efectos y garantizan el derecho de acceso y consulta a los mismos.
- Comunicación: sirven como medio de comunicación de los actos de la Administración al ciudadano y a otros organismos públicos.
Administrazio-dokumentuen sailkapena
Arabera sailka daitezkeaitorpen motadituztenak:
-
Erabaki administrazio-dokumentuak
Bat izaten duteborondate-adierazpena-administrazioko organo batek.
Bi kategoria bereizten dira:
Erabakiaerabakiak: biltzen du administrazioko organo batek administrazio-prozedura baten izapidetzean zehar eta aurreko beti bertan behera geratuko litzateke.
Ebazpenaorgano baten erabakiak: biltzen du administrazioaren eta administrazio-prozedura bati amaiera ematen dio.
-
Transmisio-dokumentu administratiboak
Jakinarazi dute, hain zuzen ere, egintza edo gertakariek egotea.
Bi sailkapen daude:
1.- Artean zer erlazio dagoenigorlea eta hartzailea:
Barrukoak:Igorlea eta hartzailea diren organoak bereko administrazio antolaketa.
Kanpokoak:hartzailea biztanle bat edo bateko kidea ez den administrazio-organo baten antolaketa emanda integratua dagoela.
2.- Bereedukia:
Jakinarazpena:jakinarazi interesdunari administrazio-prozedura batean ebazpen bat s akordiorik sinatu dituztela, beren interesak eta eskubideak.
Argitalpena:interesdunak administrazio-prozedura batean s ezagutzera ematea eta administrazioaren jarduera batek batean argitaratuz, iragarki-taula edo aldizkari ofiziala, informazio-bide.
Komunikazioa:jakinarazteko herritarrek administrazio-prozedura baten egitateak edo inguruabarrak.
-
Administrazio-agiriak jasotzea
Helburua da egintza, gertakizun edo egiaztatzeko behar diren ondorioak izan ditzan.
Araberaakreditazioaren xedeadaitezke,hiru mailatan sailkatu:
Akta:dirola egiaztatzeko agiriak, irizpen edo akordioak, dira. Adibide bat administrazio-jardueran, akta, hemen dugu taldeko organoen bilera.
Ziurtagiria:fede ematen duten dokumentuak dira, izan ere, agiri baten edukiaren edo ageri diren inguruabarrak fitxategi bat edo erregistroa.
Administrazio-isiltasunez egindako ziurtagiriak:dokumentu horiek emateko eskumena duen administrazio-organoa bat emititzen du egintza adierazia eta administrazio-prozedura batean dagoela ziurtatzen duen administrazio-egintza bat administrazio-isiltasunez ekoitzitako eta ondorioak.
-
Epaiketa administrazio-dokumentuak
Administrazio-organoei aholkularitza ematea da helburua, datuak, balorazioak eta iritziak erabakiak hartzeko behar diren.
Epaiketa-dokumentuak dira, oro har txostenak “ ”.
Hainbat sailkapen bat erabili den irizpidea:
1.- Dugehienetan, betebeharra:
Txostenaknahitaezkonahitaezkoa da arau hori eskatzen du. izan ere, kontsultariak baloratuko:
Txostenakzerbitzu kartera: ez da nahitaezkoa eska iezazkiguzu.
2.-bere edukiarekin lotura:
Txostenaklotesleak:administrazio-organoari behartzen dute konpondu beharreko txostenaren edukia kontuan hartuta.
Txostenakbehartze-indarrik gabekoak: ez, derrigortu egiten dute organo konpondu beharreko administrazio-edukia kontuan hartuta egin behar da.
3.- DuEmaten duen organoan:
Txostenakbarneemandako: dira administrazio bereko egin duen organoak eskatzen dituenerako.
Txostenakkanpoko: dira administrazio batek egiten duen organoaren emandako ez eskatzen dituenerako.