Calendarios de días inhábiles

Contenido

Què és el calendari de dies inhàbils

En el calendari de dies inhàbils s'inclouen els dies que tenen la consideració d'inhàbils a l'efecte del còmput de terminis en la realització d'actuacions administratives i per a l'exercici dels drets dels ciutadans davant l'Administració pública.

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de l'Administració General de l'Estat (AGE)

  • Calendari de dies inhàbils de l'AGE, anys anteriors

  • Informació sobre el calendari

    El calendari de dies inhàbils (a tindre en compte a l'efecte de còmput de terminis) és fixat per cada Administració anualment i ha de publicar-se per a coneixement de tots els ciutadans abans del començament de cada any.

    Su publicació es realitza en el diari oficial corresponent i en altres mitjans de difusió que garantixen el seu coneixement.

    El calendari de dies inhàbils s'elabora amb subjecció al calendari laboral oficial, fixant en el seu respectiu àmbit (administració estatal, autonòmica i local) els dies inhàbils  ( Art. 30.7 de la Llei 39/2015, (Abre en nueva ventana) d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).

    El calendari laboral ho publica el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, en compliment de l'establit en el  Reial decret 2001/1983, (Abre en nueva ventana) sobre regulació de la jornada de treball, jornades especials i descansos.

    Per tant, amb caràcter general seran dies inhàbils:

    • Tots els dissabtes i diumenges
    • Determinadas festes religioses establides en tot l'àmbit nacional, com són: 15 d'agost; 1 de novembre; 8 de desembre; 6 de gener
    • Fiestas d'àmbit nacional reconegudes en l'Estatut dels Treballadors: 1 de gener; 1 de maig; 12 d'octubre; 25 de desembre
    • Fiestas de caràcter cívic: 6 de desembre
    • Fiestas de caràcter cívic i religiós de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals

     

    El calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat ho publica el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), abans del començament de cada any, així com en altres mitjans de difusió que garantisquen el seu coneixement generalitzat.

    Las actuacions administratives i l'exercici dels drets dels ciutadans davant l'Administració han de realitzar-se dins del temps -terminis i termes- que para elles s'assenyalen. Esta regla obliga per igual a les autoritats i personal al servici de les Administracions Públiques competents per a la tramitació dels assumptes administratius i als interessats en els mateixos.

    El “terme” fa referència al moment determinat en el temps en el qual la norma exigix realitzar una actuació, per exemple,  la compareixença en una Oficina pública a una hora determinada.

    El “termini” consistix en un espai de temps, més o menys ampli, establit en la norma  per a realitzar una actuació, per exemple, el termini d'esmena de deu dies atorgat en un requeriment. 

    Las actuacions realitzades "fora de temps" poden repercutir tant en els actes -un recurs presentat fora de termini serà objecte d'una resolució d'inadmissió a tràmit- com en el personal al servici de l'Administració  que tinga al seu càrrec el despatx dels assumptes - té l'obligació legal de dictar resolució expressa en termini, podent l'incompliment d'aquesta obligació donar lloc a l'exigència de responsabilitat disciplinària, sense perjuí de la qual pertoqués d'acord amb la normativa aplicable-. 

    El còmput de terminis en la tramitació administrativa té certa complexitat doncs cal tindre en compte diferents elements:

    • la mesura del temps en què el termini vé dau (hores, dies, mesos o anys)
    • el día en que comienza a contarse el plazo (día inicial-dies a quo-)
    • el día en que termina el plazo (día final -díes ad quem-)
       

     

  • Còmput de terminis

    Els articles 30  i 31 de la LPAC (Llei 39/2015, d'1 d'octubre) establixen el règim jurídic aplicable al còmput de terminis. 

    El sistema de còmput en la tramitació de procediments administratius  en funció de si estos s'assenyalen en hores, dies, mesos o anys és el següent:

    • Si els terminis s'assenyalen en hores: llevat que per Llei o en el Dret de la Unió Europea es dispose un altre còmput, s'entén que estes són hàbils. Són hàbils totes les hores del dia que formen part d'un dia hàbil. Els terminis expressats per hores s'explicaran d'hora en hora i de minut en minut des de l'hora i minut que tinga lloc la notificació o publicació de l'acte que es tracte i no podran tindre una durada superior a vint-i-quatre hores, en este cas s'expressaran en dies. 
    • Si els terminis s'assenyalen en dies: sempre que per Llei o en el Dret de la Unió Europea no s'expresse un altre còmput, s'entén que estos són hàbils, excloent-se del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius. Quan els terminis s'assenyalen per dies naturals, es farà constar esta circumstància en les corresponents notificacions. Els terminis expressats en dies s'explicaran a partir de l'endemà a aquell que tinga lloc la notificació o publicació de l'acte que es tracte o des del següent a aquell en què es produïsca l'estimació o la desestimació per silenci administratiu.
    • Si el plazo se fija en meses o años: éstos se computarán a partir del día siguiente a aquél en que tenga lugar la notificación o publicación del acto de que se trate, o desde el siguiente a aquel en que se produzca la estimación o desestimación por silencio administrativo. El plazo concluirá el mismo día en que se produjo la notificación, publicación o silencio adminsitrativo en el mes o el año de vencimiento. Si en el mes de vencimiento no hubiera día equivalente a aquel en que comienza el cómputo, se entenderá que el plazo expira el último día del mes.

     

    Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent .

    A més, quan un dia fóra hàbil en el Municipi o Comunitat Autònoma que residira l'interessat, i inhàbil en la seu de l'òrgan administratiu, o al revés, es considerarà inhàbil en tot cas.

    La declaració d'un dia com a hàbil o inhàbil a l'efecte de còmput de terminis no determina per si sola el funcionament dels centres de treball de les Administracions Públiques, l'organització del temps de treball o el règim de jornada i horaris de les mateixes.

    Per la seua part, l'article 31 de la mateixa Llei, establix el règim aplicable al còmput de terminis en els Registres.

    Cada Administració Pública publicarà els dies i l'horari en el qual hagen de romandre obertes les oficines que prestaran assistència per a la presentació electrònica de documents, garantint el dret dels interessats a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics.

    El registre electrònic de cada Administració o Organisme es regirà a l'efecte de còmput dels terminis, per la data i hora oficial de la seu electrònica d'accés, que haurà de comptar amb les mesures de seguretat necessàries per a garantir la seua integritat i figurar de manera accessible i visible.

    El funcionament del registre electrònic es regirà per les següents regles:

    a) Permetrà la presentació de documents tots els dies de l'any durant les vint-i-quatre hores.
    b) A l'efecte del còmput de termini fixat en dies hàbils, i pel que fa al compliment de terminis pels interessats, la presentació en un dia inhàbil s'entendrà realitzada en la primera hora del primer dia hàbil següent llevat que una norma permeta expressament la recepció en dia inhàbil.
    Els documents es consideraran presentats per l'orde d'hora efectiva en el qual ho van anar en el dia inhàbil. Els documents presentats en el dia inhàbil es reputarán anteriors, segons el mateix orde, als quals ho anaren el primer dia hàbil posterior.
    c) L'inici del còmput dels terminis que hagen de complir les Administracions Públiques vindrà determinat per la data i hora de presentació en el registre electrònic de cada Administració o Organisme. En tot cas, la data i hora efectiva d'inici del còmput de terminis haurà de ser comunicada a qui va presentar el document.

    La seu electrònica del registre de cada Administració Pública o Organisme, determinarà, atenent a l'àmbit territorial en el qual exercix les seues competències el titular d'aquella i al calendari previst en l'article 30.7, els dies que es consideraran inhàbils als efectes previstos en este article. Est serà l'únic calendari de dies inhàbils que s'aplicarà a l'efecte del còmput de terminis en els registres electrònics, sense que resulte d'aplicació als mateixos el que es disposa en l'article 30.6.

  • Ampliació de terminis

    Els terminis establits són ampliables, excepte precepte en contrari, -no ho són per exemple els terminis per a recórrer- , d'ofici o a petició dels interessats, per un període que no excedisca de la mitat dels mateixos, si les circumstàncies ho aconsellen i amb açò no es perjudiquen drets de tercers. L'acord d'ampliació es notificarà als interessats

    En todo caso l'ampliació dels terminis s'aplicarà als procediments tramitats per les missions diplomàtiques i oficines consulars, així com a aquells que, substanciant-se en l'interior, exigisquen emplenar algun tràmit en l'estranger o en els quals intervenguen interessats residents anara d'España. No obstant açò, en cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut. I tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini que es tracte. Els acords sobre ampliació de terminis o sobre la seua denegació no seran susceptibles de recurs, sense perjuí del procedent contra la resolució que pose fi al procediment.

    Cuando una incidència tècnica haja impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o aplicació que corresponga, i fins que se solucione el problema, l'Administració podrà determinar una ampliació dels terminis no vençuts, havent de publicar en la seu electrònica tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de les Comunitats Autònomes

Calendaris de dies inhàbils de 2023 de les Comunitats Autònomes.

Mapa de España con comunidades autónomas Acceso al servicio de Andalucía (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Aragón (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Asturias, Principado de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Balears, Illes (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Canarias (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cantabria (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla y León (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla-La Mancha (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cataluña (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Ceuta (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Melilla (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Comunitat Valenciana (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Extremadura (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Galicia (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Madrid, Comunidad de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Murcia, Región de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Navarra, Comunidad Foral de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de País Vasco (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Rioja, La (Abre en ventana nueva) Andalucía Aragón Asturias, Principado de Balears, Illes Canarias Cantabria Castilla y León Castilla-La Mancha Cataluña Ciudad de Ceuta Ciudad de Melilla Comunitat Valenciana Extremadura Galicia Madrid, Comunidad de Murcia, Región de Navarra, Comunidad Foral de País Vasco Rioja, La

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de les Comunitats Autònomes

Calendaris de dies inhàbils de 2023 de les Comunitats Autònomes.

Mapa de España con comunidades autónomas Acceso al servicio de Andalucía (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Aragón (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Asturias, Principado de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Balears, Illes (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Canarias (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cantabria (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla y León (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla-La Mancha (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cataluña (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Ceuta (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Melilla (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Comunitat Valenciana (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Extremadura (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Galicia (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Madrid, Comunidad de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Murcia, Región de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Navarra, Comunidad Foral de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de País Vasco (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Rioja, La (Abre en ventana nueva) Andalucía Aragón Asturias, Principado de Balears, Illes Canarias Cantabria Castilla y León Castilla-La Mancha Cataluña Ciudad de Ceuta Ciudad de Melilla Comunitat Valenciana Extremadura Galicia Madrid, Comunidad de Murcia, Región de Navarra, Comunidad Foral de País Vasco Rioja, La

Volver arriba