¿Quiénes somos?

Contenido de esta página

Què és el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

Què és el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

Àudio en espanyol. Subtítols disponibles en espanyol i en anglès.

Audio en espanyol. Subtítulos disponibles en espanyol i en anglès.

  • Per què es va crear el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

    El Punt d'Accés General electrònic (PAGe) es va establir com a punt d'entrada general, via Internet, de la ciutadania a les Administracions Públiques, amb l'objectiu de donar una solució a la gran dispersió de la informació de les Administracions Públiques en diferents portals i pàgines web, que provocava dificultats en l'accés de la ciutadania als procediments i serveis administratius, a informacions duplicades i a la falta d'una coordinació adequada.

  • Què és el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

    El Punt d'Accés General electrònic (PAGe) és un portal d'internet de l'Administració General de l'Estat la URL del qual és https://administracion.gob.es .

    Constituye un punto único de acceso para la ciudadanía a todas las administraciones públicas: Estatal, Autonómica, Local y de la Unión Europea (UE).

    Da accés als llocs web oficials dels Departaments Ministerials, Organismos Autónomos, Comunidades Autónomas, Entidades Locales, així com a les seves seus electròniques.

    A més, ofereix, tant a la ciutadania com a empreses, accés als procediments (tràmits) i serveis electrònics de les Administracions Públiques agrupats per matèries, així com a informació sobre el funcionament i organització de les Administracions Públiques i l'Estat.

    Este portal también dispone de un servicio de atención personalizada: un buzón de atención y un servicio de webchat en línea. Otros canales de atención son: el teléfono 060 y las redes sociales.

    El PAGe dispone de un área restringida para las personas usuarias, a la que se accede previa autenticación (identificación electrónica), llamada Carpeta Ciudadana, desde la cual la ciudadanía pueden acceder a sus datos personales, al estado de sus expedientes administrativos, a sus notificaciones, etc.

  • Quin és la seva regulació normativa?

    • Real Decreto 203/2021, (Abre en nueva ventana) de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos.

    • Ordre HAP/1949/2014, (Abre en nueva ventana) de 13 d'octubre, per la qual es regula el Punt d'Accés General electrònic de l'Administració General de l'Estat i es crea la seva seu electrònica.

    • Llei 39/2015, (Abre en nueva ventana) d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que introdueix una sèrie de novetats en les relacions entre les Administracions Públiques i la ciutadania: 

      • El dret de la ciutadania a comunicar-se amb les Administracions Públiques a través d'un Punt d'Accés General electrònic de l'Administració (article 13).
      • El dret dels interessats a accedir a les notificacions des del Punt d'Accés General electrònic de l'Administració, que funcionarà com un portal d'accés (article 43).
      • El dret dels interessats en un procediment administratiu a consultar la informació i documents relatius al procediment en el qual tinguin la condició de persones interessades, en el Punt d'Accés General electrònic de l'Administració, que funcionarà com un portal d'accés (article 53).
    • Resolución (Abre en nueva ventana) de 14 de desembre de 2015, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual es determinen les Oficinas d'Atenció a la Ciutadania que han d'ajustar-se a les condicions d'accessibilitat previstes en el Reial decret 366/2007, de 16 de març, pel qual s'estableixen les condicions d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat en les seves relacions amb l'Administració General de l'Estat, en la qual s'estableix l'obligació dels Departamentos Ministeriales i els seus Organismes Públics vinculats o dependents, de comunicar a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per a la seva publicació en el Punt d'Accés General electrònic, la relació d'Oficines que compleixen els requisits d'accessibilitat, i de mantenir actualitzada aquesta relació.

    • Orden PRE/1590/2016, (Abre en nueva ventana) de 3 de octubre, por la que se publica el Acuerdo del Consejo de Ministros de 30 de septiembre de 2016, por el que se dictan instrucciones para habilitar la participación pública en el proceso de elaboración normativa a través de los portales web de los departamentos ministeriales, en la que se establece la obligación de que el portal web Punto de Acceso General electrónico recoja, en su página de inicio, un enlace a los puntos de acceso de los Departamentos Ministeriales para la participación pública en los procesos de elaboración normativa.

  • Titularitat i gestió del Punt d'Accés General electrònic

    • La titularitat del Punt d'Accés General electrònic correspon a el  Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
    • Su gestión corresponde a  la Dirección General de Gobernanza Pública, que la ejerce a través de la Subdirección General de Transparencia y Atención al Ciudadano, con el apoyo técnico y en coordinación con la Secretaría General de Administración Digital.

Volver arriba

Què t'oferim en el Punt d'Accés General electrònic?

  • Atenció i orientació: canals d'atenció

    Te ofrecemos  atención y orientación a través de diferentes canales de atención:

    • Atención presencial: te informamos sobre las oficinas de información y atención a la ciudadanía de las que dispones.
    • Atención telefónica: te informamos sobre los teléfonos de atención general en las distintas Administraciones Públicas.
    • Atención via web: et donem accés a les webs públiques, moltes de les quals disposen de bústies d'atenció.
    • Redes socials: moltes de les xarxes socials públiques responen a les teves consultes; en qualsevol cas, seguint-les, pots mantenir-te informat.
  • Informació general i actualitat

    • Novedades i notícies:

      Publicamos las novedades y noticias de las Administraciones Públicas de interés para la ciudadanía.

    • Información general:

      Te damos acceso a los servicios de petición de cita previa más demandados, así como a las sedes electrónicas, a los calendarios laborales y de días inhábiles, a aplicaciones móviles de la Administración Pública, etc.

  • Ocupació pública i ajudes

    • Ocupació pública:

      Ponemos a tu disposición un buscador de empleo público. Puedes suscribirte a nuestro boletín semanal, recibir avisos personalizados en tu correo electrónico o descargarte nuestra app de empleo público.

      También puedes realizar la inscripción en pruebas selectivas de la Administración General del Estado a través de la aplicación IPS.

    • Ayudas, subvencions, beques i premis:

      Ponemos a la teva disposició un cercador. Pots subscriure't al nostre butlletí quinzenal, rebre avisos personalitzats en el teu correu electrònic o descarregar-te nostra app d'ajudes econòmiques, subvencions, beques i premis.

  • Trámites i serveis electrònics

    • Trámites:  

      Tanto si ets un particular com una empresa, t'informem i ajudem amb els teus tràmits. 

      La ciutadania podeu accedir a informació sobre tràmits que debais realitzar al llarg de la vostra vida, classificats per matèries. Per exemple, els tràmits relatius a l'assistència sanitària. Os facilitem guies de tràmits freqüents i un cercador de tràmits. 

      También oferim informació sobre els tràmits que interessen als professionals (empresaris o autònoms).

    • Servicios electrònics:

      Te facilitem accés als serveis electrònics més freqüents (certificat electrònic FNMT, registre en cl@ve, notificacions electròniques, registre electrònic, certificats de la seguretat social, etc.).

      A través de carpeta ciutadana pots consultar l'estat dels teus expedients, les teves notificacions, els teus registres així com les teves dades personals registrades en l'Administració Pública.

  • Administració Pública, Estat i UE

    Administración Pública i Estat; la UE:  

    Te facilitem l'accés directe als butlletins i diaris oficials, als directoris i organigrames dels organismes públics, i t'expliquem el funcionament de l'Estat, les Administracions Públiques i la Unió Europea.

  • Participació

    • Participació en el procés d'elaboració de normes

      Puedes participar com a particular, organització o associació en el procés d'elaboració de les normes. Et facilitem l'accés a les seccions que para això tenen publicades els Departaments Ministerials a les seves pàgines web.

  • Drets de la ciutadania i les empreses en la Unió Europea

    • El Portal d'internet europeu Your Europe/Tu Europa(Abre en nueva ventana) proporciona informació i assessorament sobre els drets de la ciutadania i les empreses en la UE, facilitada en tots els idiomes oficials de la UE.

    • La Pasarela Digital Única  facilita acceso a información, procedimientos y servicios de asistencia y resolución de problemas.
      L'objectiu de la Passarel·la és proporcionar a particulars i empreses una interfície comuna, accessible, completa i senzilla, que els faciliti l'exercici dels seus drets i obligacions al mercat interior europeu mitjançant l'ús de la tecnologia digital.

Canals d'atenció

  • Bústia d'atenció

    A través del  Buzón(Abre en nueva ventana) de atención a la ciudadanía del Punto de Acceso General electrónico puedes hacernos llegar tus consultas y dudas en tu relación con las Administraciones Públicas sobre los procedimientos, trámites, convocatorias y, en general, acerca de gestiones administrativas.

    También pots enviar-nos per aquesta via les teves consultes o suggeriments relatius a aquest portal web.

  • Telèfon 060

    El telèfon 060 t'ofereix informació administrativa general sobre els serveis públics i tràmits de l'Administració General de l'Estat.

  • Webchat

    El webchat(Abre en nueva ventana)  és un altre canal de comunicació disponible, en aquest cas per obtenir informació i ajuda sobre els serveis electrònics allotjats en el Punt d'Accés General electrònic.

    A través de este medio se puede solicitar información, pero no se pueden realizar trámites administrativos.

Volver arriba

Xarxes socials

  • Twitter, Facebook i YouTube

    A través de nuestras redes sociales puedes informarte, plantearnos tus dudas, e interaccionar con nosotros: 

     

    En nuestro canal de YouTube puedes acceder a los vídeos que vamos publicando (puedes suscribirte a nuestro canal y recibir avisos cada vez que se publique un nuevo vídeo):

    ​Segueix-nos per mantenir-te informat!

Volver arriba

Nuestra Oficina de Información y Atención a la Ciudadanía

Nuestra Oficina de Atención e Información a la Ciudadanía

Vista en imatge de la nostra oficina. 

Volver arriba

Versión en lectura fácil

logotipo de lectura fácil Versión en lectura fácil

Volver arriba