¿Quiénes somos?

Contenido de esta página

Què és el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

Àudio en espanyol. Subtítols disponibles en espanyol i en anglés.

Audio en espanyol. Subtítulos disponibles en espanyol i en anglés.

  • Per què es va crear el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

    El Punt d'Accés General electrònic (PAGe) es va establir com a punt d'entrada general, via Internet, de la ciutadania a les Administracions Públiques, amb l'objectiu de donar una solució a la gran dispersió de la informació de les Administracions Públiques en diferents portals i pàgines web, que provocava dificultats en l'accés de la ciutadania als procediments i servicis administratius, a informacions duplicades i a la falta d'una coordinació adequada.

  • Què és el Punt d'Accés General electrònic (PAGe)?

    El Punt d'Accés General electrònic (PAGe) és un portal d'internet de l'Administració General de l'Estat la URL del qual és https://administracion.gob.es .

    Constituye un punt únic d'accés per a la ciutadania a totes les administracions públiques: Estatal, Autonómica, Local i de la Unió Europea (UE).

    Da accés als llocs web oficials dels Departaments Ministerials, Organismos Autónomos, Comunidades Autónomas, Entidades Locales, així com a les seues seus electròniques.

    A més, oferix, tant a la ciutadania com a empreses, accés als procediments (tràmits) i servicis electrònics de les Administracions Públiques agrupats per matèries, així com a informació sobre el funcionament i organització de les Administracions Públiques i l'Estat.

    Este portal también dispone de un servicio de atención personalizada: un buzón de atención y un servicio de webchat en línea. Otros canales de atención son: el teléfono 060 y las redes sociales.

    El PAGe disposa d'un àrea restringida per a les persones usuàries, a la qual s'accedix prèvia autenticació (identificació electrònica), cridada Carpeta Ciudadana, des de la qual la ciutadania poden accedir a les seues dades personals, a l'estat dels seus expedients administratius, a les seues notificacions, etc.

  • Quin és la seua regulació normativa?

    • Reial decret 203/2021, (Abre en nueva ventana) de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.

    • Orde HAP/1949/2014, (Abre en nueva ventana) de 13 d'octubre, per la qual es regula el Punt d'Accés General electrònic de l'Administració General de l'Estat i es crea la seua seu electrònica.

    • Llei 39/2015, (Abre en nueva ventana) d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que introduïx una sèrie de novetats en les relacions entre les Administracions Públiques i la ciutadania: 

      • El dret de la ciutadania a comunicar-se amb les Administracions Públiques a través d'un Punt d'Accés General electrònic de l'Administració (article 13).
      • El dret dels interessats a accedir a les notificacions des del Punt d'Accés General electrònic de l'Administració, que funcionarà com un portal d'accés (article 43).
      • El dret dels interessats en un procediment administratiu a consultar la informació i documents relatius al procediment en el qual tinguen la condició de persones interessades, en el Punt d'Accés General electrònic de l'Administració, que funcionarà com un portal d'accés (article 53).
    • Resolución (Abre en nueva ventana) de 14 de desembre de 2015, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual es determinen les Oficinas d'Atenció a la Ciutadania que han d'ajustar-se a les condicions d'accessibilitat previstes en el Reial decret 366/2007, de 16 de març, pel qual s'establixen les condicions d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat en les seues relacions amb l'Administració General de l'Estat, en la qual s'establix l'obligació dels Departamentos Ministeriales i els seus Organismes Públics vinculats o dependents, de comunicar a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per a la seua publicació en el Punt d'Accés General electrònic, la relació d'Oficines que complixen els requisits d'accessibilitat, i de mantindre actualitzada esta relació.

    • Orde PRE/1590/2016, (Abre en nueva ventana) de 3 d'octubre, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 30 de setembre de 2016, pel qual es dicten instruccions per a habilitar la participació pública en el procés d'elaboració normativa a través dels portals web dels departaments ministerials, en la qual s'establix l'obligació que el portal web Punt d'Accés General electrònic arreplegue, en la seua pàgina d'inici, un enllaç als punts d'accés dels Departaments Ministerials per a la participació pública en els processos d'elaboració normativa.

  • Titularitat i gestió del Punt d'Accés General electrònic

    • La titularitat del Punt d'Accés General electrònic correspon a el  Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
    • Su gestión corresponde a  la Dirección General de Gobernanza Pública, que la ejerce a través de la Subdirección General de Transparencia y Atención al Ciudadano, con el apoyo técnico y en coordinación con la Secretaría General de Administración Digital.

Volver arriba

Què t'oferim en el Punt d'Accés General electrònic?

  • Atenció i orientació: canals d'atenció

    Te ofrecemos  atención y orientación a través de diferentes canales de atención:

    • Atención presencial: te informamos sobre las oficinas de información y atención a la ciudadanía de las que dispones.
    • Atención telefónica: te informamos sobre los teléfonos de atención general en las distintas Administraciones Públicas.
    • Atención via web: et donem accés a les webs públiques, moltes de les quals disposen de bústies d'atenció.
    • Redes socials: moltes de les xarxes socials públiques responen a les teues consultes; en qualsevol cas, seguint-les, pots mantindre't informat.
  • Informació general i actualitat

    • Novedades i notícies:

      Publicamos les novetats i notícies de les Administracions Públiques d'interés per a la ciutadania.

    • Información general:

      Te donem accés als servicis de petició de cita prèvia més demandats, així com a les seus electròniques, als calendaris laborals i de dies inhàbils, a aplicacions mòbils de l'Administració Pública, etc.

  • Ocupació pública i ajudes

    • Ocupació pública:

      Ponemos a tu disposición un buscador de empleo público. Puedes suscribirte a nuestro boletín semanal, recibir avisos personalizados en tu correo electrónico o descargarte nuestra app de empleo público.

      También puedes realizar la inscripción en pruebas selectivas de la Administración General del Estado a través de la aplicación IPS.

    • Ayudas, subvencions, beques i premis:

      Ponemos a tu disposición un buscador. Puedes suscribirte a nuestro boletín quincenal, recibir avisos personalizados en tu correo electrónico o descargarte nuestra app de ayudas económicas, subvenciones, becas y premios.

  • Trámites i servicis electrònics

    • Trámites:  

      Tanto si eres un particular com una empresa, t'informem i ajudem amb els teus tràmits. 

      La ciutadania podeu accedir a informació sobre tràmits que debais realitzar al llarg de la vostra vida, classificats per matèries. Per exemple, els tràmits relatius a l'assistència sanitària. Os facilitem guies de tràmits freqüents i un buscador de tràmits. 

      También oferim informació sobre els tràmits que interessen als professionals (empresaris o autònoms).

    • Servicios electrònics:

      Te facilitem accés als servicis electrònics més freqüents (certificat electrònic FNMT, registre en cl@ve, notificacions electròniques, registre electrònic, certificats de la seguretat social, etc.).

      A través de carpeta ciutadana pots consultar l'estat dels teus expedients, les teues notificacions, els teus registres així com les teues dades personals registrades en l'Administració Pública.

  • Administració Pública, Estat i UE

    Administración Pública i Estat; la UE:  

    Te facilitem l'accés directe als butlletins i diaris oficials, als directoris i organigrames dels organismes públics, i t'expliquem el funcionament de l'Estat, les Administracions Públiques i la Unió Europea.

  • Participació

    • Participació en el procés d'elaboració de normes

      Puedes participar com a particular, organització o associació en el procés d'elaboració de les normes. Et facilitem l'accés a les seccions que para açò tenen publicades els Departaments Ministerials en les seues pàgines web.

  • Drets de la ciutadania i les empreses en la Unió Europea

    • El Portal d'internet europeu Your Europe/Tu Europa(Abre en nueva ventana) proporciona informació i assessorament sobre els drets de la ciutadania i les empreses en la UE, facilitada en tots els idiomes oficials de la UE.

    • La Pasarela Digital Única  facilita acceso a información, procedimientos y servicios de asistencia y resolución de problemas.
      L'objectiu de la Passarel·la és proporcionar a particulars i empreses una interfície comuna, accessible, completa i senzilla, que els facilite l'exercici dels seus drets i obligacions en el mercat interior europeu mitjançant l'ús de la tecnologia digital.

Canals d'atenció

  • Bústia d'atenció

    A través de el  Buzón(Abre en nueva ventana) d'atenció a la ciutadania del Punt d'Accés General electrònic pots fer-nos arribar les teues consultes i dubtes en la teua relació amb les Administracions Públiques sobre els procediments, tràmits, convocatòries i, en general, sobre gestions administratives.

    También pots enviar-nos per esta via les teues consultes o suggeriments relatius a este portal web.

  • Telèfon 060

    El telèfon 060 t'oferix informació administrativa general sobre els servicis públics i tràmits de l'Administració General de l'Estat.

  • Webchat

    El webchat(Abre en nueva ventana)  és un altre canal de comunicació disponible, en este cas per a obtindre informació i ajuda sobre els servicis electrònics allotjats en el Punt d'Accés General electrònic.

    A través d'este mitjà es pot sol·licitar informació, però no es poden realitzar tràmits administratius.

Volver arriba

Xarxes socials

  • Twitter, Facebook i YouTube

    A través de nuestras redes sociales puedes informarte, plantearnos tus dudas, e interaccionar con nosotros: 

     

    En el nostre canal de Youtube pots accedir als vídeos que anem publicant (pots subscriure't al nostre canal i rebre avisos cada vegada que es publique un nou vídeo):

    ​Seguix-nos per a mantindre't informat!

Volver arriba

Nuestra Oficina de Información y Atención a la Ciudadanía

Nuestra Oficina de Atención e Información a la Ciudadanía

Vista en imatge de la nostra oficina. 

Volver arriba

Versión en lectura fácil

logotipo de lectura fácil Versión en lectura fácil

Volver arriba