Relacionarche electronicamente coa Administración
Contenido de esta página
Portales de Internet e Sedes Electrónicas
Por lo general, podemos distinguir entre dous tipos de sitios web a través dos cales che podes relacionar electronicamente coas Administracións Públicas. Cuáles son as diferenzas?:
-
Portal de internet. Es el punto de acceso electrónico a través del cual puedes acceder, a través de internet, a la información que publica una Administración Pública u organismo público.
También permíteche o acceso á sede electrónica correspondente. -
Sede electrónica. Es a dirección de internet a través da cal podes realizar os trámites correspondentes a unha administración ou organismo público. As sedes electrónicas son o equivalente ás sedes físicas onde a cidadanía se dirixe para facer un trámite.
Teño obriga de relacionarme electronicamente coa Administración?
Tienes dereito a relacionarche electronicamente coas Administracións Públicas, e a poder elixir en todo momento se te comunicas coas Administracións Públicas para o exercicio dos teus dereitos e obrigas a través de medios electrónicos ou non.
Pero hai determinadas persoas ou certos casos nos que tes a obriga de relacionarche electronicamente.
Dichos supostos quedan establecidos en oartigo 14 da Lei 39/2015 (por exemplo, as persoas xurídicas).
Ademais, a Administración pública pode establecer reglamentariamente a obriga para certas persoas físicas en determinados procedementos. Por exemplo, as persoas que opositen a Cuerpos de la Administración Xeral do Estado son persoas obrigadas, segundo a disposición adicional primeira do Real Decreto 203/2021 .
Tengo derecho a la asistencia en el uso de los medios electrónicos?
Hay personas que no están habituadas al uso de las tecnologías y que pueden tener dificultades a la hora de realizar algún trámite por vía electrónica con la Administración pública.
Por ejemplo, as persoas maiores, as que non dispoñen dos recursos tecnolóxicos adecuados, ou as persoas con algunha discapacidade.
Se te prestará asistencia especialmente en lo referente a la identificación y firma electrónica, la presentación de solicitudes a través del registro electrónico y la obtención de copias auténticas.
Existen dos tipos de asistencia en el uso de medios electrónicos:
- Xeneral. Consiste en orientar e axudar ás persoas no uso dos medios electrónicos. Realízase a través das diferentes canles de asistencia , segundo establécese no artigo 4 do RD 203/2021 .
Todas as persoas teñen dereito a este tipo de asistencia xeral. - Específica. En este caso, un funcionario realiza a actuación administrativa no teu nome. Isto é a “asistencia a través de funcionario habilitado”. Soamente tes dereito se non es unha persoa obrigada a relacionarche electronicamente coa Administración.
Realizar trámites electronicamente
Si no sabes por dónde empezar para realizar un trámite con la Administración pública, ya sea de forma presencial o vía electrónica, consulta nuestra sección sobre cómo realizar un trámite .
Para poder iniciar un procedemento ou realizar un trámite electronicamente, como interesado ou representante, tes que dispor dunha identificación electrónica. Consulta a nosa páxina sobre identificación electrónica para saber máis sobre esta cuestión.
Unha vez iniciado un procedemento, podes escoller o modo en que a Administración se comunique contigo, para solicitarche máis información, ou para notificarche a resolución do procedemento administrativo. Consulta a nosa páxina sobre notificacións para coñecer máis sobre esta cuestión, incluídas as notificacións electrónicas.
Regulación normativa
La actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos están regulados no Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, en desenvolvemento das leis 39/2015 e 40/2015 .