Notificacions
Contenido de esta página
- Tipus de notificacions
- Notificacions electròniques
- Obligació de tramitació electrònica
- Més informació
- Base legal
Tipus de notificacions
Tal com expliquem a la nostra pàgina sobre com realitzar tràmits, una vegada que has presentat la teva sol·licitud, pots escollir la manera en què l'Administració es comuniqui amb tu, bé per sol·licitar-te més informació, bé per notificar-te la resolució del procediment administratiu que has iniciat.
Existeixen 2 formes de rebre notificacions:
- En format paper
- Via electrònica
En general, i sempre que no tinguis l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, pots triar el mitjà que prefereixis, independentment de la manera en què hagis iniciat el tràmit. A més, pots decidir canviar el mitjà de notificació a qualsevol moment, sempre que existeixin ambdues possibilitats.
En cas que tinguis l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, únicament podràs rebre les notificacions d'aquesta manera.
Notificacions electròniques
En general, i sempre que estigui disponible, l'Administració t'enviarà les teves notificacions de manera electrònica, independentment que també triïs rebre-les en format paper.
Podrás acceder a tus notificaciones directamente a través de la Dirección Electrónica Habilitada única (DEHú) , o bien a través de tu Carpeta Ciudadana . Para poder acceder a la DEHú o a la Carpeta Ciudadana necesitarás un medio de identificación electrónico (certificado digital o cl@ve).
Asimismo, en algunos casos también se puede acceder a las notificaciones electrónicas en las sedes electrónicas de los organismos públicos que las emiten. Dicha información la encontrarás a la hora de realizar el trámite vía electrónica.
Obligació de tramitació electrònica
Como hem comentat abans, existeixen casos en els quals tens l'obligació de realitzar els tràmits amb l'Administració de manera electrònica, així com rebre les notificacions administratives d'aquesta manera. Aquests supòsits queden establerts en l'article 14 de la Llei 39/2015 (per exemple, les persones jurídiques).
A més, l'Administració pública també pot establir reglamentàriament l'obligació per a altres persones físiques en determinats procediments. Per exemple, les persones que opositen a cossos de l'Administració General de l'Estat són persones obligades segons la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021 .
Més informació
Puedes obtenir més informació o consultar els teus dubtes:
-
en les Oficinas de Información de les Administracions Públiques
-
cridant a el telèfon 060
-
a través de labústia d'atenció
-
a través de el WebChat 060
Base legal
Las notificacions administratives estan regulades en les següents disposicions normatives:
- Ley 39/2015, del Procedimiento Administrativo Común, en los artículos 40 a 46 .
- Real Decreto 203/2021, para el funcionamiento del sector público por medios electrónicos, en los artículos 41 a 45 .