Simplificación administrativa y Reducción de cargas

La simplificació administrativa, entesa com la reducció de les barreres i càrregues derivades de l'activitat burocràtica de les administracions, ha estat i està present en totes les Administracions Públiques, Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i Administració Local, així com en organismes internacionals com a la Unió Europea o l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Es  adopten mesures de reducció de càrregues administratives per a afavorir i fomentar l'activitat econòmica i simplificar les relacions dels ciutadans i les empreses amb les diferents administracions:

Complir amb els tràmits que establix una norma implica desplaçaments, esperes i costos que no sempre estan justificats. Així, existixen tràmits innecessaris, repetitius o especialment complexos que poden suprimir-se, reduir-se o simplificar-se. L'Administració treballa per a reduir la burocràcia innecessària i ser més eficient i convida als ciutadans i les empreses a participar en la política de reducció de càrregues administratives.

  • Actividad de la Administración General del Estado en materia de reducción de cargas administrativas(Abre en nueva ventana) .
  • Manual (Abre en nueva ventana) de simplificación administrativa y reducción de cargas para la Administración General del Estado.
  • L'Administració General de l'Estat convida als ciutadans i empreses a participar en la política de reducció de càrregues administratives amb les seues opinions i suggeriments. Per a açò, està disponible la bústia d'atenció, seleccionant "Reducció de càrregues administratives" en el camp de selecció "Matèria".