Calendarios de días inhábiles

Contenido

Què és el calendari de dies inhàbils

En el calendario de días inhábiles se incluyen los días que tienen la consideración de inhábiles a efectos del cómputo de plazos en la realización de actuaciones administrativas y para el ejercicio de los derechos de los ciudadanos ante la Administración pública.

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de l'Administració General de l'Estat (AGE)

  • Calendari de dies inhàbils de l'AGE, anys anteriors

  • Informació sobre el calendari

    El calendari de dies inhàbils (a tenir en compte a l'efecte de còmput de terminis) és fixat per cada Administració anualment i ha de publicar-se per a coneixement de tots els ciutadans abans del començament de cada any.

    Su publicación se realiza en el diario oficial correspondiente y en otros medios de difusión que garantizan su conocimiento.

    El calendario de días inhábiles se elabora con sujeción al calendario laboral oficial, fijando en su respectivo ámbito (administración estatal, autonómica y local) los días inhábiles  ( Art. 30.7 de la Ley 39/2015, (Abre en nueva ventana) de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas).

    El calendario laboral lo publica el Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, en cumplimiento de lo establecido en el  Real Decreto 2001/1983, (Abre en nueva ventana) sobre regulación de la jornada de trabajo, jornadas especiales y descansos.

    Per tant, amb caràcter general seran dies inhàbils:

    • Tots els dissabtes i diumenges
    • Determinades festes religioses establertes en tot l'àmbit nacional, com són: 15 d'agost; 1 de novembre; 8 de desembre; 6 de gener
    • Festes d'àmbit nacional reconegudes en l'Estatut dels Treballadors: 1 de gener; 1 de maig; 12 d'octubre; 25 de desembre
    • Festes de caràcter cívic: 6 de desembre
    • Festes de caràcter cívic i religiós de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals

     

    El calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat ho publica el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), abans del començament de cada any, així com en altres mitjans de difusió que garanteixin el seu coneixement generalitzat.

    Les actuacions administratives i l'exercici dels drets dels ciutadans davant l'Administració han de realitzar-se dins del temps -terminis i termes- que para elles s'assenyalin. Aquesta regla obliga per igual a les autoritats i personal al servei de les Administracions Públiques competents per a la tramitació dels assumptes administratius i als interessats en els mateixos.

    El “terme” fa referència al moment determinat en el temps en el qual la norma exigeix realitzar una actuació, per exemple,  la compareixença en una Oficina pública a una hora determinada.

    El “termini” consisteix en un espai de temps, més o menys ampli, establert en la norma  per realitzar una actuació, per exemple, el termini d'esmena de deu dies atorgat en un requeriment. 

    Les actuacions realitzades "fora de temps" poden repercutir tant en els actes -un recurs presentat fora de termini serà objecte d'una resolució d'inadmissió a tràmit- com en el personal al servei de l'Administració  que tingui al seu càrrec el despatx dels assumptes - té l'obligació legal de dictar resolució expressa en termini, podent l'incompliment d'aquesta obligació donar lloc a l'exigència de responsabilitat disciplinària, sense perjudici de la qual pertoqués d'acord amb la normativa aplicable-. 

    El còmput de terminis en la tramitació administrativa té certa complexitat doncs cal tenir en compte diferents elements:

    • la medida del tiempo en que el plazo viene dado (horas, días, meses o años)
    • el día en que comienza a contarse el plazo (día inicial-dies a quo-)
    • el día en que termina el plazo (día final -díes ad quem-)
       

     

  • Còmput de terminis

    Los articles 30  i 31 de la LPAC (Llei 39/2015, d'1 d'octubre) estableixen el règim jurídic aplicable al còmput de terminis. 

    El sistema de còmput en la tramitació de procediments administratius  en funció de si aquests s'assenyalen en hores, dies, mesos o anys és el següent:

    • Si els terminis s'assenyalen en hores: tret que per Llei o en el Dret de la Unió Europea es disposi un altre còmput, s'entén que aquestes són hàbils. Són hàbils totes les hores del dia que formin part d'un dia hàbil. Els terminis expressats per hores s'explicaran d'hora en hora i de minut en minut des de l'hora i minut que tingui lloc la notificació o publicació de l'acte que es tracti i no podran tenir una durada superior a vint-i-quatre hores, en aquest cas s'expressaran en dies. 
    • Si els terminis s'assenyalen en dies: sempre que per Llei o en el Dret de la Unió Europea no s'expressi un altre còmput, s'entén que aquests són hàbils, excloent-se del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius. Cuando els terminis s'assenyalin per dies naturals, es farà constar aquesta circumstància en les corresponents notificacions. Els terminis expressats en dies s'explicaran a partir de l'endemà a aquell que tingui lloc la notificació o publicació de l'acte que es tracti o des del següent a aquell en què es produeixi l'estimació o la desestimació per silenci administratiu.
    • Si el plazo se fija en meses o años: éstos se computarán a partir del día siguiente a aquél en que tenga lugar la notificación o publicación del acto de que se trate, o desde el siguiente a aquel en que se produzca la estimación o desestimación por silencio administrativo. El plazo concluirá el mismo día en que se produjo la notificación, publicación o silencio adminsitrativo en el mes o el año de vencimiento. Si en el mes de vencimiento no hubiera día equivalente a aquel en que comienza el cómputo, se entenderá que el plazo expira el último día del mes.

     

    Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent .

    A més, quan un dia fos hàbil en el Municipi o Comunitat Autònoma que residís l'interessat, i inhàbil a la seu de l'òrgan administratiu, o al revés, es considerarà inhàbil en tot cas.

    La declaració d'un dia com a hàbil o inhàbil a l'efecte de còmput de terminis no determina per si sola el funcionament dels centres de treball de les Administracions Públiques, l'organització del temps de treball o el règim de jornada i horaris de les mateixes.

    Per la seva banda, l'article 31 de la mateixa Llei, estableix el règim aplicable al còmput de terminis en els Registres.

    Cada Administración Pública publicarà els dies i l'horari en el qual hagin de romandre obertes les oficines que prestaran assistència per a la presentació electrònica de documents, garantint el dret dels interessats a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics.

    El registro electrónico de cada Administración u Organismo se regirá a efectos de cómputo de los plazos, por la fecha y hora oficial de la sede electrónica de acceso, que deberá contar con las medidas de seguridad necesarias para garantizar su integridad y figurar de modo accesible y visible.

    El funcionament del registre electrònic es regirà per les següents regles:

    a) Permitirá la presentación de documentos todos los días del año durante las veinticuatro horas.
    b) A l'efecte del còmput de termini fixat en dies hàbils, i pel que fa al compliment de terminis pels interessats, la presentació en un dia inhàbil s'entendrà realitzada en la primera hora del primer dia hàbil següent tret que una norma permeti expressament la recepció en dia inhàbil.
    Els documents es consideraran presentats per l'ordre d'hora efectiva en el qual ho van anar en el dia inhàbil. Els documents presentats en el dia inhàbil es reputarán anteriors, segons el mateix ordre, als quals ho anessin el primer dia hàbil posterior.
    c) El inici del còmput dels terminis que hagin de complir les Administracions Públiques vindrà determinat per la data i hora de presentació en el registre electrònic de cada Administración o Organisme. En tot cas, la data i hora efectiva d'inici del còmput de terminis haurà de ser comunicada a qui va presentar el document.

    La seu electrònica del registre de cada Administración Pública o Organisme, determinarà, atenent a l'àmbit territorial en el qual exerceix les seves competències el titular d'aquella i al calendari previst en l'article 30.7, els dies que es consideraran inhàbils als efectes previstos en aquest article. Est serà l'únic calendari de dies inhàbils que s'aplicarà a l'efecte del còmput de terminis en els registres electrònics, sense que resulti d'aplicació als mateixos el que es disposa en l'article 30.6.

  • Ampliació de terminis

    Los plazos establecidos son ampliables, salvo precepto en contrario, -no lo son por ejemplo los plazos para recurrir- , de oficio o a petición de los interesados, por un período que no exceda de la mitad de los mismos, si las circunstancias lo aconsejan y con ello no se perjudican derechos de terceros. El acuerdo de ampliación se notificará a los interesados

    En todo caso la ampliación de los plazos se aplicará a los procedimientos tramitados por las misiones diplomáticas y oficinas consulares, así como a aquellos que, sustanciándose en el interior, exijan cumplimentar algún trámite en el extranjero o en los que intervengan interesados residentes fuera de España. No obstante, en ningún caso podrá ser objeto de ampliación un plazo ya vencido. Y tanto la petición de los interesados como la decisión sobre la ampliación deberán producirse, en todo caso, antes del vencimiento del plazo de que se trate. Los acuerdos sobre ampliación de plazos o sobre su denegación no serán susceptibles de recurso, sin perjuicio del procedente contra la resolución que ponga fin al procedimiento.

    Cuando una incidència tècnica hagi impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o aplicació que correspongui, i fins que se solucioni el problema, l'Administració podrà determinar una ampliació dels terminis no vençuts, havent de publicar a la seu electrònica tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de les Comunitats Autònomes

Calendaris de dies inhàbils de 2023 de les Comunitats Autònomes.

Mapa de España con comunidades autónomas Acceso al servicio de Andalucía (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Aragón (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Asturias, Principado de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Balears, Illes (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Canarias (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cantabria (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla y León (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla-La Mancha (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cataluña (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Ceuta (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Melilla (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Comunitat Valenciana (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Extremadura (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Galicia (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Madrid, Comunidad de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Murcia, Región de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Navarra, Comunidad Foral de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de País Vasco (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Rioja, La (Abre en ventana nueva) Andalucía Aragón Asturias, Principado de Balears, Illes Canarias Cantabria Castilla y León Castilla-La Mancha Cataluña Ciudad de Ceuta Ciudad de Melilla Comunitat Valenciana Extremadura Galicia Madrid, Comunidad de Murcia, Región de Navarra, Comunidad Foral de País Vasco Rioja, La

Volver arriba

Calendaris de dies inhàbils de les Comunitats Autònomes

Calendaris de dies inhàbils de 2023 de les Comunitats Autònomes.

Mapa de España con comunidades autónomas Acceso al servicio de Andalucía (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Aragón (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Asturias, Principado de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Balears, Illes (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Canarias (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cantabria (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla y León (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Castilla-La Mancha (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Cataluña (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Ceuta (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Ciudad de Melilla (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Comunitat Valenciana (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Extremadura (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Galicia (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Madrid, Comunidad de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Murcia, Región de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Navarra, Comunidad Foral de (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de País Vasco (Abre en ventana nueva) Acceso al servicio de Rioja, La (Abre en ventana nueva) Andalucía Aragón Asturias, Principado de Balears, Illes Canarias Cantabria Castilla y León Castilla-La Mancha Cataluña Ciudad de Ceuta Ciudad de Melilla Comunitat Valenciana Extremadura Galicia Madrid, Comunidad de Murcia, Región de Navarra, Comunidad Foral de País Vasco Rioja, La

Volver arriba