Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
Administracion.gob.es
Administracion.gob.es

Simplificació administrativa

La simplificació administrativa, entesa com la reducció de les barreres i càrregues derivades de l'activitat burocràtica de les administracions, ha estat i està present en totes les Administracions Públiques, Administració General de l'Estat, Comunitats Autonòmiques i Administració Local, així com en organismes internacionals com a la Unió Europea o l'OCDE.

S'han adoptat i s'adopten mesures de reducció de càrregues administratives per favoerecer i fomentar l'activitat econòmica i a simiplificar les relacions dels ciudadanosy empreses amb les diferents administracions:

  • Simplificar els procediments
  • Reduir els documents a presentar per realitzar tràmits
  • Avançar en l'administració electrònica
  • Millora de la regulació

El dia 9 d'octubre de 2014 s'ha publicat el Manual de simplificació administrativa i reducció de càrregues per a l'Administració General de l'Estat (PDF)(Obre en nova finestra) .

Conegui l'activitat de l'Administració General de l'Estat en matèria de reducció de càrregues administratives(Obre en nova finestra) .

L'Administració General de l'Estat convida als ciutadans i empreses a participar en la política de reducció de càrregues administratives amb les seves opinions i suggeriments en bústia de simplificació de l'administració .

 

Suggeriments