Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
Administracion.gob.es
Administracion.gob.es

Registre Electrònic: preguntes freqüents

  1. Què és el Registre Electrònic General de l'AGE?
  2. Qui pot tramitar davant el Registre Electrònic General de l'AGE? ?
  3. Quan puc tramitar davant el Registre Electrònic General de l'AGE?
  4. A qui puc presentar la meva sol·licitud?
  5. Com acredito la meva identitat?
  6. Puc adjuntar documents a la meva sol·licitud en el Registre Electrònic General de l'AGE?
  7. En quines circumstàncies poden no acceptar-se els documents?
  8. Obtindré un justificant de recepció en realitzar una sol·licitud en el Registre Electrònic General de l'AGE?
  9. Puc rebre avisos sobre l'estat de la meva sol·licitud de registre en el Registre Electrònic General de l'AGE?
  10. Còmput de terminis
  11. Requisits tècnics
  12. Tinc problemes en la utilització del Registre Electrònic General de l'AGE?
  13. ANNEX: Signatura Electrònica

  1. Què és el Registre Electrònic General de l'AGE?

    El Registre Electrònic General de l'AGE és un punt per a la presentació de documents en el qual podrà presentar qualsevol sol·licitud, escrit o comunicació dirigida a qualsevol òrgan administratiu de l'Administració General de l'Estat o d'altres Administracions Públiques integrades en el Sistema d'Interconnexió de Registres, que no comptin amb un procediment electrònic o formulari normalitzat. Les Seus Electròniques dels Departaments Ministerials i d'altres Administracions Públiques proporcionen l'accés als serveis electrònics i als tràmits electrònics que compten amb formularis normalitzats específics per a la major part dels tràmits administratius.

  2. Qui pot tramitar davant el Registre Electrònic General de l'AGE?

    Les persones físiques o jurídiques, així com els seus representants.

  3. Quan puc tramitar davant el Registre Electrònic General de l'AGE?

    El Registre Electrònic General de l'AGE permet la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions tots els dies de l'any, durant les 24 hores del dia.

  4. Davant qui puc presentar la meva sol·licitud?

    Davant tots els organismes de l'Administració General de l'Estat, i als òrgans de les Comunitats Autònomes, Entitats Locals, i Universitats que estan integrats.

    Pot consultar la llista d'organismes integrats.(Obre en nova finestra)

    Tornar a dalt

  5. Com acredito la meva identitat?

    Amb DNI electrònic(Obre en nova finestra) o certificat digital(Obre en nova finestra) reconegut en vigor (requisit imprescindible).

  6. Puc adjuntar documents a la meva sol·licitud en l'el Registre Electrònic General de l'AGE?

    Sí, existeix la possibilitat d'adjuntar documentació al formulari d'iniciació, mitjançant l'aportació de documents electrònics.

    Els formats de fitxers permesos en el Registre Electrònic General de l'AGE són: odm, odt, odg, pdf, jpg, docx, txt, odp, tif, odb, odi, odc, jpeg, png, odf, doc.

  7. En quines circumstàncies poden no acceptar-se els documents?

    Quan continguin codi maliciós o dispositiu susceptible d'afectar a la integritat o seguretat del sistema.

    En el cas d'utilització de documents normalitzats, quan no s'emplenin els camps requerits com a obligatoris en la resolució d'aprovació del corresponent document, o quan contingui incongruències o omissions que impedeixin el seu tractament.

  8. Obtindré un justificant de recepció en realitzar una sol·licitud en el Registre Electrònic General de l'AGE?

    El Registre Electrònic General de l'AGE emetrà automàticament un rebut signat electrònicament, que contindrà:

    • Nombre de registre individualitzat.
    • Data i hora de la presentació.
    • Còpia de l'escrit, comunicació o sol·licitud presentada.
    • Si escau, enumeració i denominació dels documents adjunts.

    Tornar a dalt

  9. Puc rebre avisos sobre l'estat de la meva sol·licitud de registre en l'el Registre Electrònic General de l'AGE?

    Si se selecciona el mitjà de notificació (SMS i/o correu electrònic) rebrà un avís amb la presentació de la seva sol·licitud, i posteriorment un avís amb l'inici de la tramitació del mateix, si escau.

  10. Còmput de Terminis

    El justificant lliurat pel Registre Electrònic General de l'AGE té validesa a l'efecte de còmput de termini de presentació de la documentació d'acord a l'establert en l'Article 31 de la Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

  11. Requisits tècnics per utilitzar el Registre Electrònic General de l'AGE.

    Per poder utilitzar aquest servei és necessari que el seu ordinador disposi dels següents requeriments tècnics suportats:

    Sistemes operatius suportats:

    • Windows (Vista SP2, 7 SP1 i 8 o superior) [Recomanat]
    • No compatible amb Windows 8 RT
    • Linux (2.6 o superior)
    • Mac US X (10.6.8 o superior)

    Navegadors suportats:

    • Microsoft Internet Explorer (9 o superior)
    • Google Chrome (4 o superior), és necessari tenir instal·lat el client d'AutoFirma.
    • Apple Safari (4 o superior), és necessari tenir instal·lat el client d'AutoFirma.
    • Mozilla Firefox (3.0 o superior), és necessari tenir instal·lat el client d'AutoFirma.
    Com a norma general el certificat ha d'estar instal·lat en el sistema operatiu excepte en el cas de Firefox que ha d'instal·lar-se en el navegador.

  12. Tinc problemes en la utilització del Registre Electrònic General de l'AGE.

    Si té qualsevol problema, contacti amb l'Administració en el telèfon 060.

    Tornar a dalt

  13. ANNEX: Signatura Electrònica

    1. Què és Signatura electrònica?

      Una Signatura Electrònica és un conjunt de dades associades a un missatge que permet assegurar la identitat del signatari i la integritat del missatge. El signant generarà mitjançant una funció, un 'resum' o empremta digital del missatge. Aquest resum o empremta digital la xifrarà amb la seva clau privada i el resultat és el que es denomina Signatura electrònica, que s'enviarà adjunta al missatge original del missatge. Vostè podrà comprovar que el missatge no va ser modificat des de la seva creació perquè podrà generar el mateix resum o mateixa empremta digital aplicant la mateixa funció al missatge. A més podrà comprovar la seva autoria, desxifrant la Signatura electrònica amb la clau pública del signatari, la qual cosa donarà com a resultat de nou el resum o empremta digital del missatge.

    2. Què és un Certificat Digital?

      El Certificat Digital(Obre en nova finestra) és un document digital que conté, entre uns altres, les seves dades identificatives. Així, el Certificat li permet identificar-se en Internet i intercanviar informació amb altres persones amb la garantia que només Un. i el seu interlocutor poden accedir a ella.

      Aquest servei requereix que disposi d'un Certificat Digital personal estàndard X.509 v.3 instal·lat en el seu navegador.

    3. Com puc aconseguir un Certificat Digital estàndard X.509?

      A través d'un Prestador de Serveis de Certificació qualificat. Pot trobar el llistat de Proveïdors de Serveis de Certificació en cercador de Prestadors de Serveis Electrònics de Confiança Qualificats(Obre en nova finestra) .Per a això, triï en el quadre de serveis electrònics de confiança qualificats el servei "expedició de certificats electrònics qualificats de signatura electrònica".

    4. Com instal·lo un Certificat Digital en el meu navegador Internet Explorer?

      Per importar certificats personals en el seu navegador Internet Explorer haurà de realitzar els següents passos:

      Accedir al menú Eines, Opcions d'internet, i una vegada allí seleccionar la pestanya Contingut. A l'apartat de certificats prémer el botó de Certificats i seleccionar la finestra Personal.

      A continuació prémer el botó Importar. Apareixerà un assistent que li guiarà durant tota la importació del certificat. Prémer el botó Següent i introduir en el quadre de diàleg el nom del fitxer que té el certificat que desitja importar. Premi Següent.En la següent finestra si ho desitja introdueixi una contrasenya, la introdueix i marqui la casella Marcar la clau privada com a exportable perquè pugui tornar a exportar el certificat amb la seva clau privada i premi Següent.

      A continuació deixi l'opció per defecte i prémer Següent.

      En la següent finestra es mostrarà un quadre amb les propietats del certificat importat, premi Acceptar. Finalment apareixerà un quadre informant-li que el certificat ha estat importat correctament.

    5. Com instal·lo un Certificat Digital en el meu navegador Firefox?

      Per importar certificats personals en el seu navegador Mozilla Firefox haurà de realitzar els següents passos:

      Accedir al menú Eines, Opcions…, i una vegada allí seleccionar la pestanya Avançat. A l'apartat de certificats prémer el botó de Veure certificats i seleccionar la pestanya Els seus certificats.

      A continuació prémer el botó Importar. Apareixerà un assistent que li guiarà durant tota la importació del certificat. Prémer el botó Següent i introduir en el quadre de diàleg el nom del fitxer que té el certificat que desitja importar. Premi Següent.En la següent finestra introdueixi la contrasenya que es va utilitzar per xifrar el certificat.Finalment apareixerà un quadre informant-li que el certificat ha estat importat correctament.

      Tornar a dalt

Suggeriments